ابلاغ ۲۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار استانی و ملی برای خراسان جنوبی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه کمتر از ۰٫۵ درصد از درآمد کشور در این استان وصول می‌شود گفت: مالیات تامین کننده اصلی منابع مالی دولت است و امسال ۲۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار استانی و ملی برای خراسان جنوبی ابلاغ شده است.

به گزارش “پیام خاوران” حمید جهانشاهی پیش از ظهر امروز در ستاد درآمدها و تجهیز منابع استانی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال تقریباً مبلغ یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان استانی و یک هزار میلیارد تومان ملی به خراسان جنوبی ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه کمتر از ۰٫۵ درصد از درآمد کشور در استان خراسان جنوبی وصول می‌شود گفت: تامین کننده اصلی منابع مالی  دولت مالیات است که خود به درآمد‌های استانی و ملی تقسیم می‌شود.

وی تصریح کرد: رصد اعضای کارگروه در خصوص واقعی و منطقی بودن ارقام درآمدهای استانی و شناسایی نقاط ضعف و قوت و آسیب شناسی این اعداد ضروری است. در سال‌های اخیر اقتصاد بدون نفت یکی از راهبردهای اصلی اقتصاد مقاومتی است که توسط مقام معظم رهبری به کرات مورد تاکید قرار گرفته است.

جهانشاهی با بیان اینکه سهم مالیات در بودجه عمومی کشور رو به افزایش است اظهار داشت: مقرر شده حدود ۴۳ درصد از بودجه کشور در سال ۱۴۰۳ از محل مالیات و عوارض، ۳۵ درصد از محل نفت، ۸ درصد از محل سایر درآمدها و ۱۴ درصد از محل فروش اوراق اسلامی حاصل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای تمرکز زدایی، سهم درآمدهای استانی رو به افزایش است و حدود ۶۸ درصد از درآمدهای مالیاتی در ردیف درآمدهای استانی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: تحقق درآمدهای مالیاتی باعث می‌شود تا با کسری بودجه مواجه نشویم و چنانچه در وصول درآمدها موفق نباشیم شاهد کسری بودجه و تورم خواهیم بود.

بیشتر بخوانید   نرخ بیکاری خراسان جنوبی در زمستان ۱۴۰۲ کاهشی شد

جهانشاهی افزود: در مسیر وصول مالیات با دو مشکل مواجه هستیم.اول اینکه مودیان اجتناب مالیاتی دارند و از خلاهای قانونی استفاده می‌کنند دوم اینکه برخی از مودیان فرار مالیاتی دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی تاکید کرد: برای جلوگیری از فرار مالیاتی باید با برنامه پیش رفت. برخی استان‌ها کارگروه فرار مالیاتی دارند همچنین اتصال سامانه‌ها به هم باعث کمتر شدن فرار مالیاتی می‌‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها