۱۱ پروژه برق رسانی در بیرجند به بهره برداری رسید

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، بهره‌برداری از ۱۱ پروژه برق‌رسانی با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند آغاز شد که ۸۸۰۰ خانوار از آنها بهره‌مند شدند.

به گزارش “پیام خاوران”، محمدرضا عبدی در حاشیه افتتاح و بهره‌برداری از ۱۱ پروژه برق‌رسانی شهرستان بیرجند اظهار داشت: بهره‌برداری از ۱۴ هزار و ۲۹۱ متر شبکه فشار متوسط و ۴۰ هزار و ۲۵۲ متر شبکه فشار ضعیف، احداث و اصلاح ۵ هزار و ۱۰۰ متر شبکه روشنایی معابر و نصب و تعویض ۸۳۱ دستگاه چراغ LED از جمله این طرح‌ها است. این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر۸۹۲ میلیارد ریال اجرا شده و با بهره‌برداری از آنها ۸ هزار و ۸۰۰ خانوار شهری و روستایی ازخدمات نیروی برق برخوردار می‌شوند.

 وی از اجرای شبکه‌های مانوری و اتوماسیون تجهیزات به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه‌ها در شهر بیرجند با اعتبار ۳۹ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال خبر داد و گفت: در این پروژه یک هزار و ۴۸۹ متـر شبکه فشار متوسط هوایـی، ۴۱۳ متـر شبکه فشـار متـوسط زمینـی، یک دستگاه ریکلـوزرو ۲ دستگاهRMU و یک دستگـاه اتوماسیون اجرا شده است.

مدیر توزیع برق بیرجند گفت: شبکه و پست هوایی به منظور تامین بـرق واحدهای تولیدی، کشاورزی و … با اعتبار ۲۵ میلیارد و ۹۰۲ میلیون ریال و در اجرای آن ۶۹۴ متر شبکه فشار متوسط هوایی  و ۱۱ دستگاه پست هوایی احداث شده است.

عبدی به  تبدیل شبکه‌های سیمی به کابلی بـا هدف کاهش تلفات، کاهش شاخه‌زنی و … اشاره کرد و گفت: بالغ بر۱۱ هزار متر شبکه با اعتبار ۲۳ میلیارد و ۳۰۸ میلیون ریال از سیمی به کابلی تبدیل شده است.

وی به اجرای توسعه شبکه بـه منظور تامین برق روستائیان با اعتباری بالغ بر ۱۲۲ میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح ۴ هزار و ۸۵۴ متر شبکـه فشار ضعیف، ۹۵۰ دستگاه لوازم اندازه‌گیری تکفاز  و ۱۱۷ دستگاه و لوازم اندازه‌گیری سه فاز و دیمانـدی نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. ۲۰۰ دستگاه کنتور سه فاز مشترکین با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۴۴۶ میلیون ریال هوشمندسازی شده است.

بیشتر بخوانید   هواشناسی درخصوص تقویت بادهای 120 روزه در خراسان جنوبی هشدار نارنجی صادر کرد

وی به اجرای توسعه شبکه به منظور تامین برق متقاضیان شهری اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح که با اعتبار ۱۲۳ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال اجرا شده است، ۴ دستگاه پست هوایـی ، ۳۱۱ متـرشبکه فشار متوسط هوایـی،۲ هزار و ۶۶ متر شبکه فشار ضعیف هوایـی، یک هزار و ۲۵۵ دستگاه لـوازم انـدازه‌گیـری تکفـاز و ۸۵ دستگاه لوازم اندازه‌گیری سه فاز و دیماندی احداث و اجرا شده است.

عبدی از اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های برق روستایی و شهری با اعتبار ۱۰۹ میلیارد و ۷۳۴ میلیون ریال خبرداد و گفت: نصب ۱۵ دستگـاه پست هوایی جهت تقویت شبکه، ۲ هزار و ۸۵۳ متر ترمیم و اصلاح شبکه فشار متوسط هوایی، ۵ هزار و ۳۴۶ متـر تقویت فشار ضعیف هوایی، تعویض ۷۹ پایه فرسوده، نصب ۲۱۰ دستگاه لوازم اندازه‌گیری تکفاز و ۷۶ دستگاه لوازم اندازه‌گیری سه فاز و دیماندی در اجرای این طرح صورت گرفته است.

مدیر توزیع برق بیرجند گفت: توسعـه شبکه بـه منظور تامین برق سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن بیرجند (فاز۵) با اعتبار ۵۴ میلیارد ریال اجرا شده و در اجرای آن ۹ دستـگاه پست هـوایـی، ۶۹۶ متـر شبکه فشار متوسط هوایی و ۳۹۰ متـر شبکه فشار ضعیف اجرا شده و ۳ هزار نفر جمعیت و ۶۰۰ خانوار از نعمت نیروی برق بهره‌مند شده‌اند.

 وی بیان کرد: شبکـه فشار متوسط دو مداره به منظور تکمیل شبکـه برق رسانی بـه منطقه ویژه اقتصادی (فاز ۶ و ۷) با اعتبار۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و احداث ۴ کیلومتر شبکـه فشار متـوسط دو مـداره اجرا شده که با بهره‌برداری از این طرح ۳۰۰ نفر جمعیت و ۵۰ خانوار از نعمت برق برخوردار شدند. لازم به ذکر است اعتبار هزینه شده برای این پروژه در ۷ فاز، ۱۶ میلیارد و دویست میلیون تومان با حجم فیزیکی ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر است.

بیشتر بخوانید   نخستین پژوهشگاه زغال سنگ کشور در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

عبدی گفت: تـأمیـن بـرق سایت صنوف آلاینـده شهرستان بیرجند (فاز ۵ و ۶) با اعتبار ۱۰۱ میلیارد ریال اجرا شده که در اجرای آن ۱۱ دستگاه پست هـوایـی، ۲۰۰متـر شبکـه فشار متوسط هوایـی، ۱۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث شده و یک هزار و ۲۰۰ خانوار از خدمات نیروی برق برخوردار شدند. اصلاح و تقویت شبکـه روشنـایی معابر شهرک صنعتی بیرجنـد و معابر شهری و روستایی شهرستان نیز با ۳۵ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال اعتبار اجرا شده است.

وی احداث ۲ هزار و ۹۳۴ مترشبکه روشنایی معابر، ترمیم و اصلاح ۸ هزار و ۳۷۱ متر شبکـه روشنایی و تعویض ۱۵۲ دستگاه چراغ را از جمله اقدمات صورت گرفته در این طرح برشمرد و گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار از برکات این طرح بهره‌مند می‌شوند.

وی احداث شبکه فشار ضعیف تأمین بـرق متقاضیان مسکن ملی ۲۷ هکتاری، احـداث شبکـه روشنایـی و شبکـه فشار ضعیف در سایت نهضت ملی زعفرانیه، تأمین بـرق متقاضیان مسکن سایت‌هـای چهکند و حسین‌آباد سادات و شکرآب، ترمیم و اصلاح شبکـه زمینی بلوار طالقانی و تأمین برق روستاهای بدون برق تنگل بالا، سرخاب و خیرآباد را از دیگرپـروژه‌های در دست اقدام این مدیریت برشمرد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها