پیش بینی برداشت ۲۰ میلیون شاخه گل نرگس از مزارع خراسان جنوبی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه برداشت گل نرگس از مزارع استان همه ساله از اواخرمهر ماه و اوایل آبان آغاز می‌شود گفت: در صورت وجود شرایط مساعد جوی تا پایان اسفندماه ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش “پیام خاوران”، مهدی عصمتی پور افزود: سطح زیر کشت گل نرگس در استان ۳۷ و نیم هکتار می باشد که پیش بینی می شود ازین میزان سطح زیر کشت حدود ۲۰ میلیون شاخه گل نرگس برداشت شود.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان خوسف بیشترین سطح زیر کشت این محصول را داراست، اظهار داشت: رتبه نخست بیشترین سطح زیر کشت و برداشت این محصول برای شهرستان خوسف با سطح زیر کشت ۲۶ هکتار و میزان بالغ بر ۱۵ میلیون شاخه می باشد و شهرستان طبس با سطح زیر کشت ۱۱ هکتار در رتبه دوم قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه  هنوز در ابتدای برداشت هستیم و قیمت بازار قیمت مناسبی است، افزود: در صورت ارسال مداوم گل نرگس به سایر استان ها؛ قیمت واقعی این محصول تثبیت خواهد شد.

 

عصمتی پور بیان کرد: با توجه به کیفیت مناسب این محصول به نظر می‌رسد تولیدکنندگان استان بتوانند با قیمت مناسب محصول شان را به فروش برسانند.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تاکید کرد: هم اکنون انجمن ملی گل نرگس در حال شکل گیری است و امیدواریم این انجمن بتواند شرایط مناسبی را برای توزیع، فرآوری و صادرات این محصول فراهم کند.

منیع:ایانا

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   پیام تبریک دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت 22 بهمن

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها