۴۵درصدجمعیت مشمول خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر قراردارند

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایرخراسان جنوبی گفت:۴۲ هزار و ۳۵۱ نفرازکشاورزان،روستاییان و عشایر استان تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

ابوالفضل فرج زاده در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری ” پیام خاوران “ اظهار داشت: در حال حاضر ۴۵درصد جمعیت مشمول استان از بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر برخورداراست

وی تعداد بیمه شده جذب شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خراسان جنوبی در سال گذشته را ۳هزار و۶۲ نفر اعلام کرد و گفت: امسال با اقدامات وبرنامه ریزی صورت گرفته در نظر داریم این تعداد بیمه شده را به حداقل به ۴هزار و۵۰۰ نفر افزایش دهیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی بیان کرد:  شاخص‌ترین تعهد هر صندوق بیمه‌ای موضوع بازنشستگی است و اکنون کشاورزان، روستاییان و عشایری که از سال ۸۴ به عضویت این صندوق در آمدند می‌توانند از امتیازات آن استفاده کنند.

وی تعداد مستمری بگیران بازنشسته ها استان را یک هزار و۸۶۱ خانوار اعلام کرد وافزود: هم اکنون ۱۴۲ نفر مستمری بگیر از کار افتاده ویک هزار و۷۰۲ مستمری بگیر فوتی از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایراستفاده می کنند.

فرج زاده با اشاره به اینکه در سال ۹۶ نخستین بازنشستگی پیش از موعد را تجربه کردیم گفت: براساس قوانین بیمه‌ای سن بازنشستگی ۷۰ سال و حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه است که نخستین عضو این صندوق در سال ۹۶ از امکان بازنشستگی بیمه استفاده کرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: افرادی که امسال با ۱۵ سال سابقه درخواست بازنشستگی می‌دهند می‌توانند از امتیاز ویژه ۵ سال تخفیف دولتی استفاده کرده و با ۲۰ سال سابقه بیمه مستمری دریافت کنند.

بیشتر بخوانید   شتاب فزاینده در روند توسعه فضاهای آموزشی در مناطق کمتر برخوردار خراسان جنوبی

وی با اعلام شرایط عمومی عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، عنوان کرد: کشاورزان روستاییان یا عشایری که در سن ۱۸ تا ۵۰ سال هستند می‌توانند به عضویت این صندوق درآمده و از مزایای آن بهره‌مند شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی افزود: از سال ۹۲ که مجلس شورای اسلامی عنوان کشاورزان را به صندوق بیمه اجتماعی اضافه کرد، کشاورزانی که در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند نیز می‌توانند از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

فرج زاده با بیان اینکه در صندوق بیمه کشاورزان عشایر و روستاییان حق بیمه افراد را ۲برابر دولت پرداخت می‌کند، بیان داشت: در این صندوق همه روستاییان و عشایر می‌توانند با پرداخت ۷۰ هزار تومان حق بیمه از مزایای یارانه ۱۴۰ هزار تومانی دولت استفاده کنند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها