شرکت‌های دانش بنیان به حوزه معادن خراسان‌جنوبی ورود پیدا کنند

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت حوزه معادن باید از دانش روز دنیا شود که شرکت‌های دانش بنیان به این موضوع ورود پیدا کنند.

به گزارش “پیام خاوران “ مصطفی نخعی اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی در حوزه نیروی انسانی، کشاورزی، معادن و گردشگری ظرفیت‌های بی‌بدیل و بسیار خوبی داریم که نوآوری و ریل‌گذاری برای پیشرفت استان باید با توجه به این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها صورت گیرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: هر چند در بهره‌گیری از همین پتانسیل‌ها نیز اتفاقات بسیار خوبی در خراسان‌جنوبی طی سال‌های گذشته رخ داده است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده‌آل فاصله بسیاری وجود دارد.

نخعی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر بهبود مستمر شرایط ادامه‌داد: باید بررسی کنیم که وضعیت امسال خراسان‌جنوبی با سال‌های گذشته چه تغییری داشته و قرار است برای بهبود شرایط در سال‌های آتی چه برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی مرز است، گفت: در حال حاضر از چهار بازارچه مرزی خراسان‌جنوبی تنها بازارچه مرزی ماهیرود فعال است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به نظر می‌رسد آن طور که باید مردم بومی منطقه از ظرفیت مرز بهره‌مند نشده و با مشکلات زیر ساختی چون نداشتن جاده ترانزیتی کامل و مناسب رو به رو هستند.

نخعی با اشاره به تصادفی که چندی پیش در آن منطقه رخ داده بود، بیان‌کرد: اگر به دنبال بهبود مستمر شرایط هستیم باید در راستای فعال‌تر شدن بازارچه‌های مرزی استان و بهره‌مندی مردم بومی منطقه از پتانسیل مرز تلاش کنیم.

وی ادامه‌داد: برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت حوزه معادن باید از دانش روز دنیا در این زمینه استفاده کنیم که نیاز است شرکت‌های دانش بنیان به این موضوع ورود پیدا کنند.

بیشتر بخوانید   دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با خانواده شهید نیروی انتظامی

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: شناسایی پهنه معادن، فراهم کردن شرایط ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی و کاهش بروکراسی اداری از دیگر اتفاقاتی است که باید در حوزه معادن خراسان‌جنوبی رخ دهد.

نخعی یادآور شد: باور من این است که اگر در سنوات گذشته به بخش معادن توجه بیشتری می‌شد این بخش می‌توانست منشأ تحولات بسیاری در استان شود.

منبع:مهر

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها