اقامه نماز نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بر پیکر آیت الله ربانی+ تصویر

ایت الله عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی عصر امروز در مراسم تشییع عالم وارسته و با اخلاص آیت الله آقای حاج محمدابراهیم ربانی در محل بهشت متقین بیرجند حضور یافت

به گزارش” پیام خاوران ”  در این مراسم که با حضور جمعی از علما، خانواده های معظم شهدا و مسئولان و قشرهای مختلف مردم برگزار شد، آیت الله علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر پیکر حضرت آیت الله آقای حاج محمدابراهیم ربانی، نماز اقامه کردند و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم از خداوند مسئلت کردند.

اولین امام جمعه بیرجند درحالی روز گذشته در سن ۹۳ سالگی در اثر کرونا دار فانی را وداع گفت که وی در طول دوران زندگانیش تا وقتی توان داشت در راه خدمت به اسلام، نظام و آرمان‌های انقلاب دست از کار تلاش و کوشش برنداشت.

یکی از مبارزان دوران انقلاب گفت: آیت‌الله ربانی چه در زمان پیش از انقلاب و چه در زمان انقلاب برای به ثمر رسیدن این نهال نوپا تلاش و خدمات ارزنده‌ای داشت. وی در بیشتر راهپیمایی‌هایی که بر علیه نظام شاهنشاهی انجام می‌شد از هیچ کوشش و تلاشی مضایقه نکرد.

حسین اصغری افزود: این عالم برجسته سالهای زیادی را در حوزه‌های علمیه قم، نجف و مشهد درس خواند و زندگی ساده‌ای داشت. وی در بین مردم از محبوبیت برخوردار بود و پیش نماز مسجد بازار بیرجند بود.

قرار است امروز عصر نماز میت توسط آیت‌الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر پیکر این عالم جلیل القدر اقامه شود و سپس پیکر ایشان به زادگاهش روستای مهموئی منتقل و در آنجا به خاک سپرده شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف خراسان جنوبی  از تعطیلی بازار بیرجند در روز دوشنبه خبر داد و گفت: در روز دوشنبه که سوم آیت‌الله ربانی مهموئی است قرار است بنا به احترام این عالم ربانی دوشنبه صبح تا ظهر بازار بیرجند تعطیل باشد.

بیشتر بخوانید   «آیت‌الله ربانی»ازعلمای مجاهدو مبارز انقلابی بیرجندبه دیارباقی شتافت

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی نیز در پی ارتحال عالم ربانی در پیامی درگذشت ایشان را تسلیت گفت.

در بخشی از پیام حسین خسروی آمده است: رحلت عالم مجاهد و مبارز انقلابی حضرت آیه‌الله حاج شیخ محمدابراهیم ربانی مهموئی رحمه‌الله علیه، موجب تأثر و تأسف گردید.

این ضایعه را به محضر فرزندان، خاندان، شاگردان و حوزه‌های علمیه و مردم ولایتمدار استان تسلیت عرض می‌کنم.

خدمات آن روحانی وارسته در دستگاه قضایی، امامت جمعه و حوزه‌های  علمیه شهرستان بیرجند و دفاع ایشان از ارزش‌های اسلامی، ترویج و نشر معارف نورانی اهل البیت (ع) و تربیت شاگردانی فاضل، خاطره‌ای ماندگار از آن عالم بزرگوار باقی خواهد گذاشت.

امیدوارم روح ایشان با ارواح مطهره محمد و آل محمد صلوات الله علیهم  محشور گردد و خداوند به بازماندگان صبر و اجر فراوان عنایت کند.

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها