افتتاح۱۴۱پروژه برق رسانی با۳۶میلیارد تومان اعتبار در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در هفته دولت امسال ۱۴۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در بخش شبکه های توزیع برق خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد.

مهدی دادگر در گفت وگو با خبرنگار ”  پیام خاوران ”  باگرامیداشت یاد وخاطره شهید رجایی وباهنر وتبریک هفته دولت باتشریح فعالیت ها ودست آوردهای صنعت برق استان‌ اظهار داشت: در هفته دولت امسال ۱۴۱ پروژه در بخش شبکه های توزیع برق استان به بهره برداری می رسد.

وی با اعلام اعتبار هزینه شده برای افتتاح این پروژه ها به مبلغ ۳۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، افزود: این پروژه ها از محل منابع داخلی شرکت توانیر و منابع استانی تأمین اعتبار شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای اجرای این پروژه ها ۱۱ هزار خانوار شهری و روستایی در استان بهره مند می شوند بیان کرد: این پروژه ها شامل اجرای ۵۲ کیلومتر شبکه های فشار متوسط، ۹۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب و تقویت ۹۲ دستگاه پست توزیع هوایی است.

دادگر تصریح کرد: این پروژه ها شامل دو پروژه در بحث برق رسانی به روستاهای فاقد برق و ۷۸ پروژه مربوط به احداث شبکه ها در جهت تامین برق متقاضیان در شهرها و روستاها، ۴۷ پروژه مربوط به اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع و ۱۴ پروژه در قالب پروژه های احداث شبکه های روشنایی معابر است.

احداث شبکه های روشنایی معابر برای تفرجگاه بند دره

وی خاطرنشان کرد: در هفته دولت احداث شبکه های روشنایی معابر برای تفرجگاه بند دره، برق رسانی به روستای علی آباد شهرستان سربیشه و برق رسانی به روستای گل نی در درمیان انجام می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از احداث شبکه و خط انتقال برق از پست فوق توزیع درح به مرز ماهیرود به طول ۵۰ کیلومتر خبر داد و یادآور شد:
با افتتاح این خط امکان تامین برق در نوار مرزی به خوبی فراهم می شود و امکان صادرات روی سطح ولتاژ فشار متوسط را برای استان خواهیم داشت و اگر متقاضی در مرز افغانستان وجود داشته باشد امکان صادرات وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید   تشکیل ۳۲۵ پرونده تخلف از واحدهای صنفی خراسان جنوبی

دادگر اظهار داشت: در حال حاضر با افزایش این میزان شبکه، بالغ بر ۱۸ هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف در سطح استان در حال بهره برداری است و همچنین حدود ۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه پست توزیع هوایی در استان داریم که با این میزان تاسیسات پاسخگوی ۳۸۰ هزار مشترک در سطح استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۸۳ درصد از مشترکین شرکت برق در بخش خانگی هستند افزود: این مشترکین ۲۸ درصد از مصرف شرکت توزیع نیروی برق را به خود اختصاص می دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه همچنین ۴ درصد مشترکان در بخش عمومی هستند که ۱۰ درصد از مصارف را به خود اختصاص می دهند گفت: بیش از یک درصد مشترکین در بخش های کشاورزی هستند که ۲۹ درصد مصارف را دارند و حدود یک درصد از مشترکین در بخش صنعتی هستند که ۲۰ درصد مصارف و ۱۰ درصد مشترکین در بخش تجاری هستند که ۶ درصد از مصارف را دارند.

دادگر با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح استان یک هزار و ۶۳۰ روستای برق دار معادل ۹۹.۹ درصد وجود دارد بیان کرد: وضعیت برخورداری خراسان جنوبی از نعمت برق در حوزه شهری ۱۰۰ درصد و در روستاها ۹۹.۹ درصد است که از میانگین کشوری بالاتر و وضعیت مطلوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث شاخص های کیفی ارائه خدمات به مشترکین نرخ خاموشی هایی که به طور میانگین بر حسب دقیقه در سال به مشترکین اعمال می شود در سطح استان ۹۹ دقیقه در سال است که یک هفتم میانگین کشوری است.

بیشتر بخوانید   وضعیت خوب نهبندان در روستاهای برق دار / قدردانی از خدمت رسانی به مردم توسط شرکت برق استان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی یادآور شد: در بحث تلفات انرژی که در سطح شبکه توزیع برق استان وجود دارد ۶.۹۶ درصد است که این میزان نیز ۳ درصد از میانگین کشوری جلوتر است.

 تولید برق توسط ۳۲۲ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۱.۲ مگاوات

دادگر با اشاره به اینکه یکی از شاخص های خوب استان بحث نیروگاه های خورشیدی است گفت: در خراسان جنوبی با قابلیت خوبی که در بحث انرژی خورشیدی وجود دارد در حال حاضر ۳۲۲ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۱.۲ مگاوات به شبکه متصل و در حال تولید هستند.

وی خاطرنشان کرد: از این نیروگاه ها ۳ نیروگاه با ظرفیت ۱۸ مگاوات بزرگ مقیاس و ۳۱۹ نیروگاه با ۳.۲ مگاوات نیز مربوط به مشترکین است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح احداث ۷ هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی با اولویت خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی در روستاها در دستور کار است گفت: اقدامات مطالعاتی و تامین منابع این طرح انجام شده است و امید است به زودی عملیات اجرایی فاز نخست آن انجام شود.

دادگر بیان کرد: امسال با همراهی خوب مشترکین استان توانستیم تابستان را بدون اعمال خاموشی پشت سر بگذاریم و در تابستان یک هزار و ۲۰۵ تفاهمنامه با مشترکین امضا کردیم که این مشترکین حاضر به همکاری و کاهش مصرف برق شدند.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده پیک بار سال ۹۹ در روز با ۲۹۲ مگاوات و در شب با ۳۰۹ مگاوات ثبت شد تصریح کرد: در بحث وصول مطالبات و پرداخت بهای برق مصرفی مشترکین حدودا ۴۸ میلیارد تومان میزان بدهی مشترکین به شرکت توزیع است که در بخش های اداری حدودا ۲.۵ میلیارد تومان، صنعت ۲.۵ میلیارد تومان، تجاری ۳.۵ میلیارد تومان، خانگی ۷ میلیارد تومان، آب و آبفا ۲۶ میلیارد تومان، نیروهای نظامی و انتظامی ۳.۸ میلیارد تومان و شهرداری ۲.۷ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید   قدردانی استاندار از شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی درراستای توسعه مبادلات تجاری

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: از مشترکین تقاضا می شوند در این زمینه همکاری کنند تا ما با وصول بموقع بتوانیم سهم متناسب از منابع و بودجه های مرتبط را برای سرمایه گذاری در شهرستانهای استان پیگیری کنیم.

انتهای پیام/۲۵۵

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها