۱.۷ میلیارد تومان اعتبار در حوزه بهداشت به آموزش و پرورش خراسان جنوبی اختصاص یافت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حوزه بهداشت به آموزش و پرورش خراسان جنوبی اختصاص یافت که در بحث بهداشت و خرید مواد ضدعفونی‌کننده هزینه می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “ ، محمدعلی واقعی صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید و نواختن زنگ بازگشایی مدارس در هنرستان شاهد سهام خیام بیرجند اظهار داشت: امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس را شاهد خواهیم بود و این بیانگر آن است که ما یادمان نرود که هرآنچه داریم از جمله امنیت و اقتدار ملت همه به دلیل رشادت‌های شهدا است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای سلامت افزود: از همه دانش آموزان، اولیاء و مردم درخواست می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند هرچه سریعتر بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم و شاهد تلفات انسانی نباشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی ۶۰۰ واحد آموزشی تا اردیبهشت ماه به شبکه ارتباطی وصل شدند و در حال حاضر ۲ هزار و ۴۳۳ آموزشگاه‌ها به شبکه ارتباطات وصل هستند.

واقعی تصریح کرد: در ایام کرونا با توجه به بحران‌های به وجود آمده همکاران ما پای کار آمدند و اجازه ندادند بحث آموزش ابتر بماند.

وی با بیان اینکه امسال ۱۶۵ هزار دانش آموز در ۲ هزار ۷۳۲ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند خاطرنشان کرد: امسال نیز در تمامی مدارس حضور فعال دانش آموزان را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: در حوزه آموزش و پرورش حفظ سلامت دانش آموزان در اولویت است و دغدغه آموزش دانش‌آموزان را داریم چراکه آزمونی را پیش رو داریم تا دور هم باشیم و با هم درس بخوانیم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سالم بمانیم و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی از این بحران عبور کنیم.

بیشتر بخوانید   14کمیسیون تخصصی دراتاق تعاون خراسان جنوبی راه اندازی می شود

واقعی با اشاره به اینکه امسال در حوزه بهداشت مبالغی به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است اظهار داشت: در این راستا در مرحله نخست یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به استان اختصاص یافت که توزیع شد و در مرحله دوم ۶۰۰ میلیون تومان دیگر نیز در بحث بهداشت و خرید مواد ضدعفونی کننده داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث شیوع کرونا ۱۰ هزار ماسک و ۱۰ هزار دستکش در اختیار آموزشگاه‌ها قرار گرفت که این امر نشان از نگاه دغدغه‌مند استاندار به مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه بحث کنترل چاقی امسال رقم می‌خورد گفت: قریب به ۲۲ درصد دانش آموزان از بیماری چاقی رنج می‌برند.

واقعی با بیان اینکه “زنگ نماز همزمان و مصادف با اذان پیش‌بینی شده است” بیان کرد: بحث استفاده از نسخه شاد که کارکردهای متفاوتی دارد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و برای مناطقی که به شبکه اینترنت و تلویزیون دسترسی ندارند، بسته‌های آموزشی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها