بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند به سی تی اسکن جدید مجهز می شود

رئیس بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) بیرجند گفت:سی تی اسکن جدید این بیمارستان ولی عصر (عج) به زودی نصب ومورد بهره برداری قرار می گیرد

به گزارش” پیام خاوران “، علیرضا محمودی راد  اظهار داشت: در راستای کمکها و اقدامات  تشخیصی  برای بیماران کرونایی دستگاه سی تی اسکن جدید ، از سوی سازمان جهانی بهداشت به صورت رایگان اهدا شده است.

وی بیان کرد: ۲میلیارد تومان از محل اعتبارات منابع بیمارستانی و دانشگاهی و کمیته دانشگاهی کرونا برای  آماده سازی مکان نصب و خرید وسایل جانبی این دستگاه حدود پرداخت شده است.

متخصص بیماریهای داخلی و رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند با بیان اینکه در حال حاضریک دستگاه سی تی اسکن قدیمی در بیمارستان ولی عصر (عج) برای بیماران مورد استفاده قرا  می گیرد خاطر نشان کرد: متاسفانه این دستگاه فرسوده شده و برای تعمیرات آن هزینه زیادی پرداخت می شود.

وی بیان کرد: مجوز کار با اشعه و لیسانس بهره برداری تا یک هفته دیگر از سازمان انرژی اتمی دریافت می شود و پس از تحویل مجوز بهره برداری از این دستگاه صادر خواهد شد.

محمودی راد افزود: در روزهای سخت کرونایی به طور متوسط در بیمارستان ولی عصر (عج) ۱۰۰ نفر و در حال حاضر با فروکش کردن پیک کرونا حدود ۳۰ نفر از خدمات دستگاه سی تی اسکن بهره مند می شوند.

وی به اقدامات این بیمارستان در مواجهه با بیماری کرونا اشاره کردو گفت: بیمارستان ولیعصر(عج) از بهمن ماه سال ۹۸ به عنوان مرکز کرونای شهرستان بیرجند و استان در نظر گرفته شد.

متخصص بیماری های داخلی و رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند بیان کرد: از همان ابتدا که مواردی از ابتلا و بیماری در استان قم گزارش شد، کمیته های کرونای دانشگاهی فعال و بیمارستان ولیعصر(عج) را به عنوان مرکز کرونای استان در نظر گرفتن و اورژانس بیمارستان را با ۴۰ تخت اولیه ایزوله و همزمان ۴۰ تخت بخش عفونی برای کرونا جانمایی شد.

بیشتر بخوانید   رنجی که بیماران در مراکز سی تی اسکن خراسان جنوبی می برند

انتهای پیام//

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها