۱۸۶۹ پروژه عمرانی دهه فجر در خراسان جنوبی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال در مجموع ۱۸۶۹ پروژه عمرانی در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که در مجموع برای ۸ هزار ۵۶۲ نفر اشتغال فراهم می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “، محمد فرهادی صبح امروز در نشست خبری پیرامون گزارش برنامه‌های دهه فجر اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن ایام‌‌الله دهه فجر هستیم و ۴۳ سالگی انقلاب را گرامی می‌داریم.

وی افزود: امسال یک هزار و ۶۱۳ پروژه قابل افتتاح  برای دهه فجر در خراسان جنوبی داریم که ۶۷۳ پروژه شهری است و ۹۴۰ پروژه روستایی است و اعتبارات هزینه شده در پروژه‌ها یک هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان است که از محل مختلف اعتبارات تامین اعتبار شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: از اعتبارات هزینه شده ۲۴۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، ۷۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی، ۶۶۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی دستگاه‌ها هزینه شده و از محل ماده ده و ۱۲ بحران میزان ۸ میلیارد تومان، سایر منابع ۸۰ میلیارد تومان و  از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی۱۵۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرهادی بیان کرد: علاوه بر پروژه‌هایی که در دهه فجر افتتاح می‌شوند ۲۵۶ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود که ۸۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی اعتباری آن است که باید هزینه شود و از این مبلغ ۴۳۷ میلیارد سرمایه گذاری بخش خصوصی است و باید بتوانیم امور را در سطح استان پیش ببریم.

وی گفت: پروژه‌های که امسال افتتاح می‌شوند نسبت به مدت مشابه سال قبل دهه فجر ۱۱ درصد و کل پروژه‌های امسال در دهه فجر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش دارد و پروژه‌هایی که امسال در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید   نظارت بر اقدامات سودجویانه برای واردات دام زنده به خراسان جنوبی تشدید شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد پروژه‌های شهری امسال در دهه فجر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد و پروژه‌های روستایی هفت درصد رشد دارد افزود: امسال ۶۷۳ پروژه  در استان افتتاح و و ۳۵ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.

فرهادی گفت: آغاز عملیات گازرسانی به ۲۰۵ روستا و پروژه‌های مسکن ملی در ۱۱ شهرستان در خراسان جنوبی با اعتبار ۳۴۵ میلیارد تومان، کلنگ زنی پروژه تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب و احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر قاین با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان، آغاز عملیات اجرایی احداث واحد تولید دولومیت کلسینه و زینتر شده با پیش‌بینی سرمایه گذاری ۸۰ میایارد تومان در سربیشه و کلنگ زنی واحد گلخانه بخش خصوصی در سربیشه با پیش بینی سرمایه‌گذاری ۹۴ میلیارد تومان در سربیشه از پروژه‌های مهم کلنگ‌زنی در شهرستان‌های استان است.

وی بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به ۳۶۶ روستا و ۱۴۷ واحد تولیدی و صنعتی، پروژه‌های مسکن محرومان در ۱۱ شهرستان در سطح استان با اعتباری بالغ بر۵۶۳ میلیارد تومان، آغاز به کار واحد تولید منیزیت دانه بندی شده در سربیشه با سرمایه گذاری ۴۲ میلیارد تومانی، افتتاح مجتمع آموزشی حیات طیبه بیرجند با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان و افتتاح فاز یک طرح‌های بیابان زدایی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان در طبس از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در شهرستان‌ها است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی از جمله نهبندان، سربیشه، زیرکوه و درمیان پروژه‌های خوبی تدارک دیده شده است گفت: در راستای پروژه‌هایی که افتتاح می‌شوند برای ۸ هزار و۲۴۲ نفر اشتغال فراهم می‌شود و پروژه‌های کلنگ زنی زمینه اشتغال برای ۳۲۰ نفر را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید   انعقاد تفاهم نامه مشترک طرح انتقال آب از سواحل چابهار به شرق کشور+ تصاویر

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها