فردوس در مسیر پیشرفت و توسعه گردشگری

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فردوس گفت: طرح خواهر خواندگی فردوس و تربت حیدریه درجهت رشد و توسعه صنعت گردشگری شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، با حضور فعالان گردشگری شهرستان فردوس و اعضای شورای اسلامی شهر تربت حیدریه و شهر اسلامیه طرح خواهرخواندگی جهت رشد و توسعه صنعت گردشگری بین دو شهرستان فردوس و تربت حیدریه مطرح شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فردوس از تعامل و همکاری جهت توسعه و ترویج حوزه گردشگری با شهرستان های همجوار خبر داد و گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده و لزوم همکاری و تعامل با شهرهای همجوار و استفاده از تجربیات آنها در زمینه گردشگری به منظور ترویج و توسعه گردشگری منطقه، جلسه ای با حضور فعالان گردشگری شهرستان، شورای اسلامی اسلامیه و اعضای شورای اسلامی شهرستان تربت حیدریه در محل مجموعه گردشگری تفریحی آبگرم معدنی فردوس برگزار و در خصوص نحوه همکاری  و اجرای طرح خواهر خواندگی بحث و تبادل نظر شد.

روح الله صداقت طالبی از اجرای طرح خواهرخواندگی بین دو شهر فردوس و تربت حیدریه خبر داد و افزود: از آنجایی که دو شهرستان فردوس و تربت حیدریه دارای منافع، خصوصیات و وجوه مشترک مانند سابقه تاریخی، محصولات استراتژیک، مؤسسات دانشگاهی و بخصوص حوزه ‌ گردشگری است، اجرای طرح خواهر خواندگی از راهکارهای رشد و توسعه صنعت گردشگری منطقه است که در آینده ای نزدیک مسئولین و فعالان گردشگری دو شهرستان ضمن سفر به شهرهای مربوطه و آشنایی با جاذبه های گردشگری، در زمینه نحوه همکاری و اجرای طرح خواهر خواندگی تصمیم گیری خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به همجواری دو شهرستان فردوس و تربت حیدریه و از طرفی قرار گرفتن در مسیر تردد زائران آقا علی ابن موسی الرضا ( ع) و تردد بیش از ۱۰ میلیون مسافر و زائر از این مسیر، برنامه ریزی، معرفی ظرفیت های بالای دو شهرستان در حوزه گردشگری و صنایع دستی و تلاش در جهت جذب و ماندگاری مسافران و زائران را از مهمترین اهداف مشترک دو شهرستان برشمرد.

بیشتر بخوانید   تکلیف دانش آموزان خراسان جنوبی در سال تحصیلی جدید

در ادامه این جلسه شوراهای اسلامی تربت حیدریه و شهر اسلامیه نیز در این نشست به بیان امکانات و ظرفیت های توسعه منطقه پرداختند و خواستار ادامه روند همکاری مشترک تا تحقق اهداف مربوطه شدند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها