جمهوری اسلامی ایران هویتِ تمدن غرب یعنی«تفکیک دین از سیاست»راباطل کرد

امام جمعه موقت بیرجند گفت: جمهوری اسلامی ایران با شعار دین وارد میدان شد و نقطه مرکزیِ هویتِ تمدن غرب یعنی «تفکیک دین از سیاست» را باطل کرد.

به گزارش ” پیام خاوران “، حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند که در مسجد جامع المهدی (ع) برگزار شد به سفر رئیس جمهور روسیه به ایران اشاره کرد و افزود: غربی‌ها و ایادی آن‌ها در کشورمان می‌خواستند این سفر را منفی جلوه دهند، اما تبلیغات رسانه‌ای آنها، کار به جایی نبرد.

وی گفت: غربی‌ها نقشی در خاورمیانه ندارند و از این موضوع هم مطلع هستند، اما تلاش می‌کنند که با تشکیل مثلت آمریکایی، اسرائیلی و عربی، این نقش را حفظ کنند، ولی تاکنون شکست خوردند.

خطیب جمعه موقت بیرجند  گفت: دشمنان، سال‌های زیادی است که به جوامع مختلف القا می‌کنند که دین، مانع پیشرفت است، اما در رسیدن به هدف شومشان همیشه ناکام ماندند.

وی  به نقش موفق زنان جامعه اسلامی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: زنان مسلمان ایرانی با داشتن حجاب، در مراکز علمی، میادین ورزشی، عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خوش درخشیدند و غربی‌ها از وجود زنان با حجاب احساس خطر می‌کنند، اما زنان با استعداد و با شرافت ایرانی به پیشرفت هایشان ادامه می‌دهند.

امام جمعه موقت بیرجند اظهارکرد:جمهوری اسلامی با شعار دین، نه تنها خود را حفظ کرد، بلکه با پیشرفت ایران تلاش طولانی غربی‌ها برای ناسازگار نشان دادن دین و سیاست را به چالش کشید.

حجت الاسلام نوفرستی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه یادآور شد: جرم این مرجع عالیقدر و مجاهد نستوه مبارزه با استبداد بود و تن به ذلت نداد و از گفتمان جریان غرب‌گرایی پیروی نکرد.

حجت الاسلام نوفرستی در ادامه به اهداف سفر بایدن به منطقه اشاره و تصریح کرد: امریکایی ها از دست دادن نقش خود در منطقه را احساس می‌کنند و هر چه جلوتر می‌روند بیشتر متوجه می‌شوند که سیاست‌های آنان شکست خورده است لذا درصدد شکل‌گیری یک مثلث با اضلاع رژیم صهیونیستی، غربی‌ها و کشورهای عربی هستند.

بیشتر بخوانید   ۲۳۰ سازه آبخیزداری خراسان جنوبی در صورت تخصیص کامل اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: در مقابل شاهد سفر رئیس جمهور روسیه و‌ ترکیه به ایران اسلامی و دیدار با رهبر معظم انقلاب بودیم و عجیب است غرب زده‌هایی که در مقابل جنایت‌های امریکا و اشغالگری اسرائیل سکوت دارند اما برای دیدار رئیس جمهور روسیه با رهبر معظم انقلاب، جریان اوکراین را مطرح می‌کنند.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مسئله ناتو با فرماندهی امریکا را بسیار خطرناک می دانند و تأکید کرد: از کشورهای مسلمانان دعوت می کنیم از همه آنچه غیر خداوند است جدا شوند و به فرهنگ دین و اسلام بازگردنند.

وی سالگرد شهادت شیخ فضل الله نوری و رحلت عالم ربانی آیت الله مشکینی را هم گرامی داشت و افزود: این بزرگان نقش مهمی در ایران اسلامی داشتند که مبارزه با دشمنان و همراهی با ولایت نمونه‌ای از آن است.

انتهای پیام//

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها