اخلاص، بصیرت و اقدام به موقع سه شاخصه بسیج است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه اخلاص، بصیرت و اقدام به موقع ۳ شاخصه بسیج است. گفت: از ظرفیت‌های بسیج برای اجرایی‌سازی طرح‌ها، حمایت و مطالبه‌گری می‌‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، سردار محمدرضا مهدوی پیش از ظهر امروز در دیدار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون همچنان باب شهادت در عرصه بسیج باز است و این روزها مشاهده می‌کنیم کشور ما هرروز یک شهید را بر دستان خود بدرقه می‌کند.

وی افزود: حرکت امام(ره) در سال ۵۸ با تشکیل سازمان مردمی بسیج مستضعفان نشان از آینده‌نگری و بینش بلند ایشان است که با گذشت زمان باز هم نقش بسیج، محوریت بسیج و حرکت و تفکر بسیج پررنگ تر شده و هرکجا استفاده شده بسیاری از مشکلات را حل کرده و در تمام عرصه‌ها راهگشا بوده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با تفکر بسیجی وظایف را به نحو مطلوب انجام دهیم بیان کرد: اخلاص، بصیرت و اقدام به موقع ۳ شاخصه بسیج است.

مهدوی تصریح کرد: اگر تفکر بسیج اشاعه پیدا کند، بسیاری از مشکلات کنار گذاشته می‌شوند و راز این اقدام مهم اخلاص در کار است.

وی یکی از حوزه‌های فعالیت بسیج را عرصه نظامی و امنیتی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم در بحث دفاع مقدس نیز بسیج از تأثیرگذارترین حوزه‌ها است که سند این مهم شهدایی هستند که تقدیم انقلاب شدند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌‌جنوبی تسهیلگری را از وظایف بسیج دانست و یادآور شد: از ظرفیت‌های بسیج برای اجرایی‌سازی طرح‌ها، حمایت و مطالبه‌گری می‌‌شود.

مهدوی خطاب به رسانه‌ها و تاکید بر بیان روشن اخبار اظهار داشت: لازم است در عرصه جهاد تببین، واقعیت‌ها منتشر شود تا جوانان به درک درستی برسند که آنچه دشمن می‌گوید درست نیست.

بیشتر بخوانید   مسئولان از دادن وعده‌های توخالی به مردم پرهیز کنند

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از ظرفیت رسانه‌ها بیشتر استفاده کنیم یادآور شد: آمادگی داریم در عرصه‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، فیلمسازی، خوشنویسی و سایر هنرها همراهی لازم را با رسانه ها داشته باشیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌‌جنوبی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از کشورهای اروپایی درخواست دارند، تجهیزات ایران اسلامی را داشته باشند افزود: خوشبختانه امروز دشمن نتوانسته در عرصه نظامی ایران ورود پیدا کند بنابراین تمام تلاش خود را برای نابودی نظام به کار بسته است.

مهدوی با اشاره به اینکه بسیج کار خود را در عرصه سازندگی، تولید، پزشکی، سلامت، بهداشت، سوادآموزی و حوزه‌های اقتصادی آغاز کرده است افزود: در این راستا در دورترین نقاط استان در حوزه شهرسازی و مسکن روستایی، لوله‌کشی روستایی و آبرسانی تیم‌های بسیج شبانه روز مشغول خدمت هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از پزشکان بسیجی در کمک به روستاها بسیار فعال هستند بیان کرد: مهندسان، تکنسین‌ها و کارگران ساده در بدنه بسیج حضور دارند و شبانه روز در حال خدمت هستند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه این افراد افتخار بسیج هستند تصریح کرد: اینکه می‌گوییم در هر نقطه‌ای مشکلی پیش آید بسیج حل می‌کند به این دلیل است که در بدنه بسیج اخلاص وجود داشته و منیت‌ها کنار گذاشته می‌شود و همه ما هستند.

مهدوی با اشاره به اینکه بسیج با شناخت بحران‌های منطقه چون کم‌آبی و کمک به موقع در کالبد بسیج سازندگی از مهاجرت‌ها جلوگیری می‌کند یادآور شد: بسیج تلاش کرده حلقه‌های مختلف را به یکدیگر وصل کند و یکی از برنامه‌های بسیج ارتباط افراد علمی با دانش‌بنیان‌ها و بخش تولید است.

بیشتر بخوانید   مبلغ واریزی به حساب مرزنشینان خراسان جنوبی افزایش یافت

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه فرهنگی در خراسان جنوبی در دستور کار است

مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: خوشبختانه امروز در گام دوم انقلاب و ۴۳ سالگی انقلاب شاهد آن هستیم که آرمان‌های امام(ره) در حال تحقق است.

علی فرخنده با بیان اینکه ریشه آرمان های امام(ره) در مبانی اسلام ناب بود افزود: امروز پشت صحنه‌ها و حکمت‌های کلام نورانی امام(ره) برای کسانی که با مبانی فکری ایشان مانوس نیستند در حال واضح شدن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تحقق شعار امام راحل (اهتزاز پرچم در بلندای قلل رفیع عالم) جز با تفکر بسیجی، نگاه انقلابی و حرکت جهادی محقق نمی‌شود بیان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب از احتضار نظام سلطه سخن می‌گویند و می‌فرمایند حوادث اخیر جمع خواهد شد، اما بسیاری از افراد سخنان ایشان را درک نمی‌کنند.

فرخنده با اشاره به اینکه اراده یک انسان می‌تواند دنیایی را متحول کند و جریان ساز باشد تصریح کرد: امام خمینی(ره) با نگاه و تفکر بسیجی خود دنیا را متحول کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اشاره و خاطرنشان کرد: امروز در بدنه فرهنگ و ارشاد اسلامی یک حرکت و برنامه تحولی ترسیم شده است.

فرخنده با تاکید بر اینکه مرحله تهیه سند تحول فرهنگی استان در حال به اتمام رسیدن است یادآور شد: امید است بتوانیم بر اساس برنامه هفتم توسعه و نقشه مهندسی فرهنگی کشور و بیانیه گام دوم انقلاب این سند را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه امید است بتوانیم با اجرای این سند یک حرکت تحولی در حوزه فرهنگی استان رقم بزنیم خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها باید به روستاها برود تا طعم شیرین برنامه‌های فرهنگی را روستائیان و عشایر نیز حس کنند.

بیشتر بخوانید   رزمایش قطع برق مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری در خراسان جنوبی برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تعیین روز «نظارت و بازرسی» در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در این روز به عرصه میدانی و ارزیابی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/۲۰۵

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها