۳۹ کمیته ستاد گرامی داشت دهه فجر در خراسان جنوبی تشکیل شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۲۸ کمیته ستاد استانی و ۱۱ ستاد شهرستانی برای برنامه‌ریزی و اجرای مطلوب برنامه‌های دهه فجر در این استان تشکیل شده و جلسات آنها در حال برگزاری است.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت‌الاسلام محسن مشرفی شب گذشته در دومین نشست ستاد گرامیداشت دهه فجر خراسان جنوبی اظهار داشت: از این تعداد ۲ کمیته نظارت و پشتیبانی است که برنامه برای اجرا ندارند و از ۲۶ کمیته تا امروز ۷۱ عنوان برنامه شاخص در سطح استان از طریق سامانه به ما اعلام شده که این عناوین به بیش از ۱۰ هزار ریز برنامه فرهنگی تبدیل خواهد شد و اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی گفت: تلاش کردیم جدول برنامه‌ دهه فجر از حالت کاغذی به نرم‌افزاری تبدیل شود لذا برنامه‌های کمیته‌ها و دستگاه‌های مختلف از طریق این سامانه دریافت می‌شود که امکان گزارش‌گیری دارد و در آینده می‌توان از آن استفاده حداکثری کرد.

رئیس ستاد دهه فجر استان خراسان جنوبی ادامه داد: امکان ثبت و به‌روز رسانی برنامه‌های دهه فجر تا دوشنبه هفته جاری وجود دارد لذا از همه کمیته‌ها درخواست می‌شود برنامه‌های خود را در یکی دو روز آینده، ثبت یا به‌روز رسانی کنند تا اولین خروجی به عنوان روزشمار برنامه‌های دهه فجر در استان اعلام شود.

وی گفت: یک نکته مهم و کلی درباره ایام الله داریم که توجه به فلسفه شکل‌گیری آن مناسبت است و درخصوص دهه فجر همه زحمات و تلاش‌های دست‌اندرکاران ستاد دهه فجر در سطح کشور و استان با یک هدف اصلی و محوری دنبال می‌شود که آگاهی و آشنایی آحاد جامعه با فلسفه انقلاب اسلامی، دهه فجر و رویدادی که اتفاق افتاده است.

مشرفی تصریح کرد: برنامه‌های مختلف، جلسات و انواع فعالیت‌ها در دهه فجر یک هدف محوری را دنبال می‌کند که تبیین فلسفه انقلاب است و سوالاتی وجود دارد که اعضای ستاد دهه فجر با هنرمندی، تخصص و آشنایی با ظرفیت‌هایی که دارند، به این سوالات مردم به‌خصوص جوانان پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید   انتقاد امام جمعه بیرجند از اجرای سلیقه ای اسلام در کشور

وی افزود: اینها سوالاتی برای مردم، جوانان و کسانی است که از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی می‌شنوند به‌خصوص وقتی هجمه‌ای علیه کشور و توسط استکبار به مقدسات اهانت می‌شود، برخلاف میل و برداشت دشمن مردم دنیا بیشتر حساس می‌شوند که این موضوعات چیست یعنی جنبه معکوس برای آنها و جنبه مثبت برای ما دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: سوالاتی از جمله اینکه چه اتفاقی در دهه فجر افتاده، ریشه شکل‌گیری انقلاب چه بوده، انقلاب اسلامی با چه هدفی، چگونه و توسط چه کسانی رقم خورده که امام و مردم بودند، نیاز به پاسخگویی دارد.

وی اظهار داشت: اینکه انقلاب چقدر موفق بوده، مخالفان این حرکت چه کسانی بوده‌اند و علت مخالفت چیست، دستاوردهای انقلاب اسلامی، موانع و چالش‌ها چه بوده، افق‌های پیش‌رو و الزامات تحقق افق‌های بعدی چیست، از دیگر سوالات است.

مشرفی گفت: پاسخ به سوالات در همین فعالیت‌هایی است که مجموعه اعضای ستاد دهه فجر در قالب‌های متنوع دنبال می‌کنند.

وی افزود: همانطور که در قرآن آمده با سه عنصر حکمت، موعظه و جدال احسن، مردم را به سوی پروردگار یعنی همه زیبایی‌ها دعوت کنیم، با این سه عنصر می‌توان مردم خودمان و دنیا را دعوت کرد یعنی مکتبی که ما عرضه و دنبال می‌کنیم منطبق بر فطرت، برای سعادت بشریت مفید و از همه ایده‌ها و مکتب‌ها برتر است.

رئیس ستاد دهه فجر استان خراسان جنوبی گفت: بهترین عامل برای انتقال مفاهیم یادشده این است که شیرینی انقلاب زیر زبان افراد بیاید در این صورت به آن ایمان می‌آورند لذا وقتی مردم در ادارات و نهادها خدمت می‌بییند و راضی بر می‌گردند بهترین تبلیغ برای انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید   بهره برداری از 213 طرح در خراسان جنوبی ارمغان سومین روز از دهه مبارک فجر

وی اظهار داشت: عکس آن نه تنها فایده ندارد بلکه مضر است یعنی ادارات و نهادها در همین ایام شعار انقلاب اسلامی بدهند ولی مردم در اذیت باشند لذا مردم احساس خوشایندی ندارند بلکه ناراحت می‌شوند و برایشان سوال پیش می‌آید که آیا انقلاب اسلامی به شعار یا آورده‌ها در عمل است.

مشرفی افزود: البته تا امروز هم سند محکم ما برای دفاع از انقلاب، آرمان و اسلام ما همین دستاوردهایی است که واقعا رقم خورده و دشمن نمی‌خواهد دستاوردها دیده شوند اما این جریان ادامه دارد و ما خودمان را موظف و مکلف می‌دانیم که اگر گفتیم اسلام یعنی عدالت و اینکه آحاد جامعه باید از برکات، دستاوردها و سرمایه‌های کشور بهره‌مند شوند، مردم با تمام وجود آن را احساس کنند.

وی گفت: یکی از نکات مهم و کلیدی برای بزرگداشت دهه فجر این است که باید دست ما از نظر محتوا و متن به‌روز، منطقی، قابل دفاع و برجسته پر باشد لذا همه کمیته‌ها در انجام فعالیت‌های خود از مطالبی استفاده کنند که کمیته تخصصی تولید محتوا تهیه و تایید می‌کند تا پیام مورد نظر منتقل شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی همچنین بر توجه به فضاسازی مطلوب شهرها در دهه فجر تاکید کرد و افزود: با توجه به تجارب گذشته برای اینکه دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران متوازن باشد، برنامه دیدارها با بنیاد شهید و امور ایثارگران هماهنگ شود.

وی اظهار داشت: حوزه علمیه هم دیدار با علما را مدنظر داشته باشد و در هر قشری پیشکسوتانی هستند که می‌توان در برنامه سرکشی و خداقوت قرار داد.

بیشتر بخوانید   توزیع اعتبارات و تسهیلات اشتغالزا در سطح استان خراسان جنوبی بر اساس عدالت باشد

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها