شروع صنعت گردشگری در خراسان جنوبی با حضور در نمایشگاه‌ها

رئیس اتاق بازرگانی کشاورزی صنایع و معادن بیرجند گفت: نقطه شروع صنعت گردشگری حضور در این گونه نمایشگاه‌ها است  اما متاسفانه بخش خصوصی در  این نمایشگاه حضور ندارد که امیدواریم در نمایشگاه‌های دیگر حضور پررنگی داشته باشد.

به گزارش “پیام خاوران” محسن احتشام صبح امروز در بازدید از غرفه خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران گفت: بسیاری از ظرفیت‌های بالقوه خراسان جنوبی مغفول مانده و معرفی نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی کشاورزی صنایع و معادن بیرجند گفت: متاسفانه بخش خصوصی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران جهت معرفی ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی حضور ندارد و  امید است در نمایشگاه‌های بعدی حضور یابند.

وی گفت: ظرفیت‌های بسیاری در بخش گردشگری به ویژه کویر و کشاورزی در استان وجود دارد که نیازمند توجه است و حتی روستاهای خراسان جنوبی از ظرفیت بومگردی بالایی برای جذب گردشگر و اشتغال زایی برخوردار است.

احتشام ادامه داد: نقطه شروع صنعت گردشگری حضور در این گونه نمایشگاه‌ها است  اما متاسفانه بخش خصوصی در  این نمایشگاه حضور ندارد که امیدواریم در نمایشگاه‌های دیگر حضور پررنگی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی کشاورزی صنایع و معادن بیرجند تصریح کرد: بخش نرم افزاری نیاز به کار بیشتری دارد و امید است ضعف‌های این نمایشگاه برطرف شود.

امضای دو تفاهم نامه طرح گردشگری در حوزه آب  

استاندار خراسان جنوبی نیز بازدید در غرفه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان در شانزدهمین نمایشگاه بین الملی گردشگری و صنایع دستی کشور بر رفع مشکل سرمایه گذاران این دو طرح تاکید کرد و گفت: وضعیت تامین زیرساخت‌ها بررسی و موانع پیش روی سرمایه گذاران برطرف شود.

وی افزود: فرمانداری شهرستان فردوس برای تامین برق و گاز پروژه گردشگری آب گرم حسن آباد فردوس اقدام و میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی استان نیز مشکل راه این پرژوه را رفع کند.

بیشتر بخوانید   ۵۰ درصد صادرات کالاهای ایران به افغانستان از مرز ماهیرود انجام می‌شود

جواد قناعت در غرفه خراسان  جنوبی با اشاره به همدلی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای حضور در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی امسال، توصیه کرد: با همدلی، مشارکت و کار تیمی دستگاه‌های اجرایی به اهداف خود و اقدام برای توسعه استان نزدیک‌تر می‌شوند.

در این نشست دو تفاهم نامه اجرای طرح گردشگری در مجاورت سد فرخی قاین و آبگرم روستای حسن آباد فردوس به امضا رسید.

براساس این تفاهم نامه‌ها تدابیر و همکاری لازم برای واگذاری زمین و احداث تاسیسات مورد نیاز سرمایه گذار گردشگری انجام و همکاری می‌شود تا مشکلات سرمایه گذار کاهش یابد.

انتهای پیام/ ۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها