استاندار : کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی کاری کارستان کردند+ عکس

 استاندار خراسان جنوبی گفت: کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی در مدیریت مصرف انژی در فصل سرما کاری  کارستان کردند

به گزارش پایگاه خبری ” پیام خاوران “؛ جواد قناعت با بیان این مطلب در همایش تقدیر از کارکنان شرکت گاز استان، اظهار داشت: در فصل زمستان و برودت هوا کارکنان شرکت گاز استان در خط مقدم خدمت به مردم قرار داشتند.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در فصل سرما کار صادقانه و از روی اخلاص شما کارکنان شرکت گاز باعث مدیریت خوب مصرف انرژی در استان شد و در تماس تلفنی با وزیر نفت ایشان هم از خدمات جهادی شما در مدیریت مصرف انرژی تقدیر و تشکر کرد.

استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه از زمان استقرار در استان، موضوع گاز را با جدیت دنبال کردیم، گفت: افت فشار گاز معمولاً هر چند سال به دلیل برودت و تشدید سرمای هوا رخ می‌دهد که در سال جاری به دلیل یخبندان و قطع واردات گاز از کشور تاجیکستان در تأمین انرژی دچار مشکلات کوچکی شدیم.

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی هم در انتهای خط گازرسانی و هم در کنار برخی استان‌های پرمصرف گاز کشور قرار دارد، متذکر شد: همین عوامل سبب شده در برودت هوا و مدیریت انرژی گاهاً دچار مشکل شویم که در سال جاری هم پیش بینی‌ها برای افت شبکه‌ها از قبل انجام شده بود.

وی با اشاره به تلاش جهادی و شبانه‌روزی کارکنان شرکت گاز در دمای زیر صفر درجه برای مدیریت مصرف انرژی در استان گفت: کارکنان شرکت گاز استان در دمای زیر ۲۰ درجه و با  تعویض فیلترها و نظارت بر روند شبکه‌ها نگذاشتند قطعی گاز فراگیری در استان شاهد باشیم.

به گفته وی؛ علیرغم افت شدید شبکه‌های گاز در استان اما با کار شبانه‌روزی و جهادی کارکنان شرکت گاز، هیچگونه مشکلی نداشتیم و مصرف انرژی در فصل سرما به خوبی مدیریت شد که جای تقدیر دارد.

بیشتر بخوانید   قطع 8 ساعتي گازبرخی از مشتركين شهرستان بیرجند

استاندارخراسان جنوبی اظهار داشت: کار تیمی و هماهنگی که در خراسان جنوبی انجام شد خوشبختانه قطعی گاز مطلق را در استان نداشتیم و فقط در برخی موارد قطعی نقطه‌ای و موردی رخ داد.

قناعت خطاب به کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: شما در مدیریت مصرف انرژی کاری کردید کارستان! و تلاش مدیر عامل شرکت گاز استان و کارکنان این مجموعه جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز در یک سال و اندی دولت سیزدهم اقدامات خوب زیرساختی در خراسان جنوبی انجام داده و جزو استان‌های پیشرو در سطح کشور است، افزود: در دولت سیزدهم به همت شرکت گاز استان جشن گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار را گرفتیم و در این مدت گازرسانی به ۴۷۰ روستای بالا و زیر ۲۰ خانوار انجام شده است.

به گفته وی؛ گازرسانی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار در تعهد شرکت گاز نیست اما بعد از اتمام گاز رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی به روستاهای زیر۲۰ خانوار هم در حال انجام است.

استاندارخراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اگر در فصل سرما قطعی موردی گاز را داشتیم نشان از بی‌کفایتی وزارت نفت نیست بلکه به دلیل ارائه خدمات گسترده و افزایش مصرف است ، خاطرنشان کرد: در زمستان سال جاری در مقطعی کمتر از یک درصد مردم ایران گاز نداشتند در حالی که میلیون ها نفر در آمریکا قطعی گاز مستمر را داشتند اما رسانه های دشمنان تنها به پررنگ نشان دادن مشکلات ما پرداختند و مشکلات کشورهای خودشان را انکار کردند.

قناعت تصریح کرد: باید برای مردم به صورت منطقی علت قطع گاز و مقایسه وضعیت ایران با کشورهای منطقه و جهان تبیین و تشریح شود تا خودشان وضعیت مطلوب ما را نسبت به سایر کشورها مورد ارزیابی قرار دهند و به نتیجه منطقی برسند.

بیشتر بخوانید   واحدهای تولیدی برای کاهش مصرف انرژی همراه مردم هستند

به گفته وی؛ تعطیلی ادارات و مدارس، پیش‌بینی سوخت دوم و قطع گاز صنایع از جمله راهکارهایی بود که در راستای پایداری گاز خانگی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و با حضور وزیر نفت تصمیمات خوب و مهمی برای استان گرفته شد، بیان کرد: اولین تصمیم اجرای خط لوله گاز از سه راهی دشتک- زابل – سربیشه به قطر ۳۶ اینچ و طول ۳۰۰ کیلومتر و با اعتبار بالغ هشت هزار میلیارد تومان بود که مصوب و ابلاغ شد.

استاندارخراسان جنوبی با ذکر این نکته که در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن این پروژه خواهیم بود، اظهار داشت: این اقدام بزرگی است که شبکه گاز خراسان جنوبی را پایدار می‌کند و علاوه بر شمال استان از جنوب استان هم تغذیه می‌شویم.

قناعت ادامه داد:  موضوع دوم خط ۱۱ سراسری از هرمزگان به قطر ۵۶ اینچ و هزار و ۱۰۰ کیلومتر و با اعتبار ۷۰ هزار میلیارد تومان است که برای پایدارسازی شبکه گاز شرق کشور در دست مطالعه و برنامه‌ریزی است که این موضوع هم مصوب شد و کارهای مطالعاتی آن شروع می شود.

وی تصریح کرد: سومین موضوع اجرای خط انتقال فرآورده‌های نفتی به عنوان خط تابش به طول ۹۸۰ کیلومتر و با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان از رفسجان کرمان به خراسان جنوبی است که مطالعات آن انجام و مناقصه برگزار شده و در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تأکید شد که روند اجرای طرح سرعت گیرد.

قناعت افزود: اکثر استان‌ها خط انتقال فرآورده‌های نفتی دارند اما فرآورده‌های نفتی در استان به وسیله تانکر تأمین می‌شود و روزانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر توسط ۱۲۰ تانکر به استان حمل می گردد که حمل آن مشکلات مختلفی دارند.

بیشتر بخوانید   اختصاص ۹۲ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای زرشک و عناب

به گفته وی؛ خط انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان به خراسان جنوبی باید در گذشته انجام می‌شد که اجرایی نشده و در دستور کار جدی دولت سیزدهم قرار گرفت.

استاندارخراسان جنوبی اظهار داشت: در استان در خصوص کارهای زیربنایی مهم و ابر پروژه‌ها در گذشته بی‌توجهی شده و پیگیری های آن در دولت سیزدهم در حال انجام است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ارتقاء زیرساخت‌های خراسان جنوبی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نگاه عدالت محور دولت سیزدهم به استان‌های محروم ویژه و خاص است که امیدواریم شاهد توسعه این مناطق از جمله خراسان جنوبی باشیم.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها