اجرای ۵۸۰۰ طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از اجرای ۵ هزار و ۸۰۰ طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، علی رسولیان ظهر امروز در مراسم گلنگ‌زنی پروژه الیاف شیشه توسط سرمایه‌گذار چینی، گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری باید از تولید حمایت شود و مشکل معیشت با ایجاد اشتعال و تولید پایدار برطرف می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۵ هزار و ۸۰۰ طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور در دولت سیزدهم با بیش از ۱۴ درصد رشد اجرا شده است.

وی افزود: فرش قرمز برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی برای حمایت از آنها پهن کرد‌ه‌ایم.

رسولیان بیان کرد: جمعیت ۸۵ میلیونی ایران و کشورهای اطراف ما به کالاهای تولیدی توسط این سرمایه‌گذاران نیاز دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه متعهد به تامین هزینه زیرساخت‌‌ها برای سرمایه‌گذاری هستیم، متذکر شد: بیش از ۱۱۶ پست برق با بیش از پنج هزار میلیارد تومان در دست اجرا داریم.

رسولیان عنوان کرد: بیش از ۳۰ نیروگاه برق  با بیش از ۱۳ هزار مگاوات در کشور اجرا شده است.

وی گفت: ۲۷۳ سرمایه‌گذار خارجی در شهرک‌های صنعتی کشور سرمایه‌گذاری کردند و در یک سال گذشته بیش از ۲۳۱ قطعه و محصول در داخل کشور تولید شده است.

گلنگ‌زنی راه‌آهن بیرجند- یونسی در آینده نزدیک

جواد قناعت نیز در این جلسه اظهار داشت: با پیگیری‌ها و دیدارهای که در سه روز گذشته با رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر نفت و وزیر کشور داشتیم، اتفاقات بسیار خوبی افتاد که در سال مهار تورم و رشد تولید در رشد و رونق اقتصاد استان بسیار تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید   تمام مرز های ایران و افغانستان فعال هستند

وی با اشاره به اینکه تورم زمانی کنترل می‌شود که تولید توسط بخش خصوصی انجام شود افزود: در یک سال گذشته واحدهای بسیاری  در شهرک‌های صنعتی کشور و استان فعال شدند که این کار در سال جاری هم ادامه دارد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در این راستا به دنبال جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم که گلنگ‌زنی این پروژه توسط سرمایه‌گذار چینی، اولین سرمایه‌گذاری خارجی است که امسال در استان انجام می‌شود.

قناعت با بیان این نکته که دولت‌های چین، ایران و روسیه در ارتباطات سیاسی و اقتصادی با وحدت رویه کار می‌کنند، تاکید کرد: انتظار دارم مدیران کل دستگاه‌های اجرای و نمایندگان آنها در شهرستان‌های استان با محوریت فرمانداران پیگیری‌های لازم را در زمینه این پروژه انجام دهند و موانع احتمالی را با همکاری معاون اقتصادی رفع کنند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در تهران، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه، تکمیل زنجیره تولید است که بادی از این فرصت به خوبی استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در آینده نزدیک شاهد اتفاق نرم‌افزاری خوب در زمینه قاچاق سوخت خواهیم بود که منافعی برای شهرداری‌های خراسان جنوبی خواهد داشت.

قناعت خاطرنشان کرد: اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان هم  افزایش یافت و با تایید سران قوا و اجازه مقام معظم رهبری، اجرای همه ۲۳۱ کیلومتر راه‌آهن بیرجند – یونسی از محل تهاتر نفتی با گلنگ‌زنی آن توسط میهمان کشوری در اینده نزدیک آغاز می‌شود.

وی افزود: برآورد اولیه برای اجرای راه‌آهن استان ۱۲ میلیارد تومان بود که با اجازه مقام معظم رهبری به ۱۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید    گلایه امام جمعه نهبندان درخطبه های نمازجمعه چه بود؟

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: اجرای این پروژه یکی از دغدغه‌های اصلی مردم استان است که با اجرای آن به یکی از مطالبات به حق مردم خراسان جنوبی پاسخگوی خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها