اجرای پویش “مهر سرخ” دهه اول محرم در خراسان جنوبی

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: مراکز خونگیری استان در دهه اول محرم در پنجمین دوره پویش اهدای خون با عنوان “مهرسرخ” آماده خونگیری از اهداکنندگان هستند

به گزارش “پیام خاوران” کامبیز مهدی زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران از اجرای پویش “مهر سرخ” در استان خبر داد و اظهار داشت: در ۸ روز اول محرم مراکز خونگیری بیرجند و طبس، هر روز صبح از ساعت ۶ تا ۱۲:۳۰ و مراکز قاین و فردوس از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۱ آماده خونگیری از مراجعه کنندگان هستند.

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی افزود: مرکز خونگیری بیرجند روز‌های یکشنبه و چهارشنبه علاوه بر صبح، تا ساعت ۱۹:۱۰ عصر و مرکز فردوس دوشنبه‌ها علاوه بر صبح، از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ عصر نیز فعال است.

وی با بیان اینکه در صبح تاسوعا، مرکز خونگیری بیرجند صبح و عصر و بقیه مراکز فقط صبح فعال هستند گفت: در روز عاشورا نیز تمامی مراکز انتقال خون استان در محل خود و مرکز خونگیری بیرجند در دبیرستان ایثارگران امیرالمؤمنین (ع) واقع در خیابان جمهوری در مسیر هیئت‌های عزاداری فعال است.

مهدی زاده بیان کرد: میانگین اهدای خون بانوان در این استان ۷.۱ درصد کل آمار اهداکنندگان و این میزان در کشور حدود ۴.۶ درصد است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در اهدای خون بانوان طی سال گذشته رتبه پنجم کشور را کسب کرد اظهار داشت: اهدای خون در بانوان، نیازمند فرهنگ‌سازی است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به اهدای خون مستمر ادامه داد: سال گذشته شاخص اهدای مستمر خون در کشور ۵۴ درصد و در خراسان جنوبی ۵۸.۸ بوده است.

مهدی زاده تاکید کرد: مردم باید اهدای خون را در سال به صورت متوالی انجام دهند چراکه نیاز به فرآورده‌های خونی در همه روزها وجود دارد.

بیشتر بخوانید   ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان خراسان جنوبی اهدا شد

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها