افزایش ۷۷ درصدی صادرات کالا از خراسان جنوبی

مدیرکل گمرکات استان خراسان جنوبی گفت: صادرات کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی ۷۷ درصد در چهار ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یافت.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد کوهگرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت ۳۸۵ هزار و ۱۱۶ تُن کالای تولیدی خراسان جنوبی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور صادر شد.

مدیرکل گمرکات استان خراسان جنوبی ارزش این مقدار کالا‌ی صادراتی در این مدت را ۴۸ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۱۸۰ دلار اعلام کرد.

وی افزود: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شد.

مدیرکل گمرکات استان خراسان جنوبی گفت: سیمان، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، کاشی و سرامیک و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.

وی از افزایش ۴۵ درصدی کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور که از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان صادر شدند، خبر داد و افزود: در این مدت همچنین ۲۸۵ هزار و ۵۸ تُن کالا به ارزش ۱۱۱ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۴۷ دلار کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده است.

کوهگرد گفت: این کالا‌ها شامل سیمان، کاشی و سرامیک، موکت و کود اوره بوده است.

به گفته وی در این مدت ۷۹۲ تُن کالا به ارزش دو میلیون و ۲۶۸ هزار و ۶۴۳ دلار شامل لوازم و قطعات مربوط به معدن، شاهدانه خام، سنگ تالک و نخ پنبه‌ای به استان وارد شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   هدیه ویژه دولت سیزدهم به مردم خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها