امر به معروف و نهی از منکر عامل مهمی برای خنثی کردن فتنه‌های دشمن است

فرماندار شهرستان سربیشه گفت: امر به معروف و نهی از منکر از وظایف اساسی فرد مسلمان است و اگر این فریضه مهم دینی در جامعه رعایت شود هرگز دشمنان ما نخواهند توانست فتنه‌های خود را در کشور پیاده کنند.

به گزارش “پیام خاوران” محمدرضا لکزایی صبح امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سربیشه بر احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر از وظایف اساسی فرد مسلمان است و اگر این فریضه مهم دینی در جامعه رعایت شود هرگز دشمنان ما نخواهند توانست فتنه‌های خود را در کشور پیاده کنند.

فرماندار شهرستان سربیشه به اهمیت ترویج امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: دایره امر به معروف و نهی از منکر از مسائل کوچک تا مسائل بزرگ را در بر می‌گیرد و خود آمران به معروف و نهی از منکر هم باید با معروف‌ها و منکرها آشنا باشند.

تبیین امر به معروف و نهی از منکر در برنامه‌های آموزش و پرورش بیشتر گنجانده شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین کاظمی، امام جمعه سربیشه نیز به امر به معروف و نهی از منکر در تمامی زمینه‌ها اشاره کرد و گفت: مساله گردشگری، ایرانگردی و جهانگردی و صنایع دستی فرصت بزرگ و ظرفیت عظیمی است تا گردشگران پیام‌رسان فرهنگ ایران و منطقه باشند.

وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی وظایف تمام دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگ سازی برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر مشخص شده است افزود: ادارات شهرستان باید همکاری لازم را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

امام جمعه سربیشه از دستگاه‌های فرهنگی خواست با آموزش مبانی، مفاهیم دینی و قانونی آگاه‌سازی لازم را برای عموم شهروندان انجام دهند و سایر دستگاه‌های مسئول نظیر صمت، اتحادیه‌ها، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیز بر مراکز فروش، اقامتی و تفریحی می‌بایست نظارت لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید   سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان جنوبی افزایش یافت

کاظمی ادامه داد: در برنامه‌های آموزش و پرورش در زمینه امر به معروف و نهی از منکر باید بیشتر کار شود.

وی جهاد تبیین و بهره‌مندی از فضای مجازی را بسیار مهم دانست و گفت: با انتشار محتوای دقیق و خوب می‌شود از فضای مجازی در راستای امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد.

در پایان این جلسه هر یک از اعضای ستاد پیشنهادها و نظرات خود را در راستای امر به معروف و نهی از منکر ارائه دادند. همچنین دیوارنگاره در مورد امر به معروف و نهی از منکر، تذکرات به رستوران‌ها در زمینه مراسم عروسی و تولید محتوا توسط روحانیت و انتشار آن در فضای مجازی از مصوبات مهم این ستاد بود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها