خراسان جنوبی با کمبود زیر ساخت های سینمایی روبرو است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: به علت کمبود زیرساخت تنها از۷ سالن سینمایی استان ،۳ سالن مورد استفاده وبهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش « پیام خاوران »”  علی فرخنده در بازدید از سینماهای استان در بیرجند اظهار داشت: در خراسان جنوبی ۷ سالن سینمایی مستقر است که به علت کمبود زیرساخت تنها دو سینما در مرکز استان در بیرجند و یک سالن سینما در شهرستان قائنات با مجموع هزار و ۶۲۸ صندلی در حال ارائه خدمت به علاقمندان است.

وی  با اشاره به راه‌اندازی سینمای سیار در برخی نقاط استان،  بیان کرد: هم اکنون با پیگیری‌های انجام شده برای رفع نابرابری فرهنگی، این قبیل خدمات در حال گسترش است تا در بیشتر نقاط مرزی شاهد حضور سینما سیار باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی اظهارکرد: در سال جاری دو سینما در خراسان جنوبی از درجه ٢ به درجه ١ ارتقا یافته‌اند که نشان دهنده توجه بیش از پیش مردم به هنر سینما است.

وی به اعتبارات جذب شده در حوزه تکمیل پروژه‌های زیرساختی استان اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده شاهد افتتاح پروژه خانه فرهنگ شهر بیرجند با زیربنای حدود ٢۵٠٠ متر مربع در آبان ماه سال جاری به عنوان اولین پروژه تکمیل شده خواهیم بود.

فرخنده بیان کرد:خراسان جنوبی همچنین ۹ موسسه سینمایی فعال دارد که ۷ مؤسسه در شهرستان بیرجند مشغول به کار است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   دستاوردهای انقلاب برگرفته از روحیه بسیجی است

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها