کشف ۴ میلیون و ۹۲۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از کشف بیش از چهار میلیون و ۹۲۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”، سرهنگ حسن شجاعی نسب ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته فراجا گفت: در یک سال گذشته ۲۶ طرح برای مقابله با کالا، ارز و سوخت قاچاق در خراسان جنوبی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در این ارتباط دو هزار و ۳۶۸ خودرو توقیف شده است افزود: بیش از چهار میلیون و ۹۲۳ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و سه هزار و ۸۰۹ نفر هم در این زمینه دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با اعلام اینکه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده ۲۵۲ میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: امنیت یک نیاز اساسی و راهبردی و زیرساختی است و فرماندهی انتظامی افتخار دارد که در کنار دیگر دستگاه‌های امنیتی، تاثیر بسیاری دارد و شهدایی در این زمینه تقدیم کرده است.

شجاعی‌نسب بیان کرد: پاسخگویی به بیش از ۲۹۸ هزار تماس مردمی از طریق پلیس ۱۱۰،  برقراری ۱۵ هزار و ۲۹۲ تماس مردمی با سامانه ۱۹۷، صدور بیش از ۵۰ گذرنامه که نشانگر افزایش هشت درصدی آن نسبت به مدت مشابه است از جمله اقدامات انجام شده در یک سال گذشته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری و در ایام اربعین ۱۳ هزار و ۶۹۹ فقره گذرنامه عادی توسط همکاران ما در استان صادر شده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از صدور ۱۵ هزار و ۶۲۴ گذرنامه پنج ساله با دریافت کمترین هزینه خبر داد و افزود: چهار هزار و ۷۵۷ گذرنامه رایگان لیبل خورده شده است.

شجاعی نسب با اشاره به خدمت گذاری به زوار پاکستانی در حوزه انتظامی، ترافیکی و خدماتی گفت: در یک سال گذشته از ۹ هزار و ۹۴۲ صنف بازدید و به دو هزار ۲۹۰ صنف تذکر و از ۶۵۰ مورد تعهد اخد شد و علاوه بر صدور ۷۰۴ اخطار، نسبت به پلمپ ۲۲۱ واحد صنفی اقدام شد.

بیشتر بخوانید   افزایش ۶۳.۶ درصدی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در خراسان جنوبی

وی تصریح کرد: ۱۸ هزار و ۶۸۱ گواهینامه صادر و دو هزار و ۶۲۶ صدور دفترچه و تمدید آن توسط پلیس راهور انجام شده است.

به گفته فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی در این مدت ۴۸ هزار و ۷۷۰ شماره گذاری خودرو انجام شده و ۸۲ درصد پرونده‌های ارجاع به مرکز مشاوره و مددکاری انتظامی استان منجر به مصالحه شده‌اند.

شجاعی‌نسب گفت: بررسی کارشناسی علمی چهار هزار و ۶۹۶ صحنه جرم، انگشت نگاری از پنج هزار و ۵۷۳ متهم و مظنون، بررسی اصالت بیش از دو هزار خودرو و موتور سیکلت از جمله اقدامات پلیس آگاهی خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۸۹۶ مشمول به مراکز آموزشی در یک سال گذشته اعزام شده‌اند، افزود: در این مدت ۴۲۱ سرباز گواهینامه مهارت آموزی دریافت و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی و جذب بازار کار شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان سرقت خرد در استان ۱۲ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: سرقت خشن در خراسان جنوبی نداریم و سه هزار و ۵۰۷ سارق دستگیر و چهار هزار و ۲۴۱ سرقت کشف و اموال مکشوفه به صاحبان آن برگشت داده شده است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/۱۸۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها