پاداش ۵ میلیارد تومانی برای مشترکان برق خراسان جنوبی

مشترکان برق خراسان جنوبی با صرفه جویی در مصرف برق در تابستان امسال، ۵ میلیارد تومان پاداش دریافت کردند.

به گزارش “پیام خاوران” مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: ۵ میلیارد تومان پاداش به مشترکین خانگی در بازه زمانی ابتدای خرداد تا ۳۱ شهریور، پرداخت شده است.

دادگر افزود: در تابستان امسال از مجموع ۵۰۵ هزار و ۸۸۳ قبض برق صادر شده برای مشترکین خانگی، تقریبا۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش مصرف و تقریبا ۳۰ درصد افزایش مصرف داشته اند.

وی گفت: با توجه به اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف در بخش‌های فنی و فرهنگی و همکاری مشترکین استان، مصرف انرژی در استان در تابستان امسال ۶ درصد افزایش داشته که این افزایش به ترتیب در بخش‌های صنعتی، تجاری و خانگی است و نشان دهنده رشد صنعتی و اقتصادی در استان می‌باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: با وجود افزایش مصرف برق در خراسان جنوبی، و رکورد شکنی مصرف در ۲۳ روز از تابستان ۱۴۰۲، هیچگونه قطع برقی بابت کمبود تولید در تابستان امسال در شهر‌های استان نداشته ایم.

دادگر گفت: در تابستان ۱۴۰۲، برای بیش از ۱۲ هزار مشترک پرمصرف خانگی استان، در سه بازه زمانی تیرماه، مردادماه و شهریور ماه، پیامک اخطار ارسال و اقدامات لازم برای کنترل مصرف آن‌ها انجام شده است.

وی افزود: ساعت اوج مصرف با توجه به تغییر فصل، از غروب خورشید تا ٤ ساعت بعد از آن میباشد و باتوجه به استفاده بی رویه مردم از گاز برای تامین گرما و محدودیتی که برای تامین سوخت نیروگاه‌ها ایجاد می‌شود، حداکثر صرفه جویی ممکن در ساعات شب توصیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: همچنین استفاده از وسایل گرمایشی برقی در فصول سرد سال با توجه به بازدهی بسیار پایین این قبیل وسایل به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و در صورت استفاده سبب صدور قبوض با مبالغ سنگین برای مشترکین خواهد شد.

بیشتر بخوانید   بیانیه جمعی از فرهیختگان دانشگاهی و مذهبی اهل سنت خراسان جنوبی در حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها