معافیت ۱۸ فرزند خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی از سربازی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: امسال ۱۸ فرزند خانواده‌های تحت پوشش این نهاد از سربازی معاف شده اند.

به گزارش “پیام خاوران“، سیدرضا حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال ۲۶۱ فرزند مددجوی کمیته امداد استان در قالب معافیت، انتقالی به محل سکونت و کاهش تعرفه صدور کارت معافیت، از تسهیلات سربازی بهره‌مند شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: در همین زمینه از ابتدای امسال ۳۹ نفر از فرزندان پسر بالای ۱۸ سال در خانواده‌های تحت حمایت این نهاد برای کفالت و سرپرستی خانواده‌ها، از خدمت مقدس سربازی معاف و ۴۸ نفر از کاهش تعرفه صدور کارت معافیت سربازی، بهره‌مند شدند.

حسینی با اشاره به دیگر خدمات این نهاد به فرزندان مددجویان تحت حمایت امداد بیان کرد: بر اساس توافق و مکاتباتی که با سازمان نظام وظیفه انجام شده است و با توجه به این که فرزندان پسر به نوعی نان آور خانواده محسوب می‌شوند مقرر شده تا محل خدمت آنان نزدیک محل سکونت باشد که در همین خصوص از ابتدای امسال ۱۷۴ نفر هم از این خدمات بهره‌مند شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: فرزندان این خانواده‌ها با معافیت از خدمت وظیفه می‌توانند از خدمات اشتغال این نهاد شامل هزینه‌های آموزشی کسب و کار، تسهیلات قرض الحسنه بلند مدت و خدمات کاریابی استفاده کنند و سرپرستی خانواده را به عهده گرفته و از لحاظ معیشتی تکیه گاهی برای خانواده خود باشند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   فعالیت های اقتصادی در مرزهای خراسان جنوبی توسعه می‌یابد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها