بازدید وزیر ارشاد از نمایشگاه دستاوردهای هفته فرهنگی خراسان جنوبی در بیرجند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای هفته فرهنگی خراسان جنوبی در محل فرهنگسرای مرکز استان خراسان جنوبی بازدید کرد.

به گزارش “پبام خاوران” ، نمایشگاه دستاوردهای هفته فرهنگی در قالب ۲۳ غرفه و ۲ سیاه‌چادر از دهم تا سیزدهم آبان در محل فرهنگسرای شهر بیرجند دایر شده است.

در این نمایشگاه چادرهای عشایری، لباس‌های بومی و محلی، توانمندی‌های صنایع‌دستی استان و اجرای زنده صنایع‌دستی، معرفی جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و صنایع‌دستی و مشاهیر و غیره به نمایش گذاشته شده است.

اجرای مراسم محلی و آیینی، مولودی‌خوانی، خاوران‌خوانی و غیره از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است که صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در حاشیه این بازدید، اظهار داشت: برنامه‌های هفته فرهنگی خراسان جنوبی با شعار محوری «دیار علم و ایمان» از ۷ آبان در شهرستان‌های مختلف آغاز شده و تا ۱۴ آبان‌ماه ادامه دارد.

علی فرخنده  با قدردانی از همه دستگاه‌های اجرایی و ائمه جمعه که در برگزاری هفته فرهنگی این اداره کل را همراهی کردند، افزود: برنامه‌هایی هفته فرهنگی امسال با هدف تقویت هویت اسلامی – ایرانی با تمرکز بر نسل جوان در حال اجرا است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه برای بازدید و افتتاح چند طرح‌ همچنین حضور در برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته فرهنگی خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و در آغاز این سفر دو روزه از پروژه نیمه تمام تالار بزرگ شهر بیرجند بازدید کرد.

بازدید از نمایشگاه هفته فرهنگی استان که از دهم آبان در فرهنگسرای شهر بیرجند برپا شد، بازدید از موزه شهید رئوفی فرد و دیدار با خانواده این شهید گرانقدر از دیگر برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین روز سفرش به خراسان جنوبی است.

بیشتر بخوانید   مصرف برق در خراسان جنوبی ۱۲ درصد افزایش یافت

گفتنی است، این نمایشگاه به مناسبت هفته فرهنگی‌ خراسان جنوبی و به همت اداره کل میراث فرهنگی استان برپا شده است.

انتهای پیام /۱۰۳

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها