پژوهشگر و کارآفرین برتر خراسان جنوبی در قله‌های موفقیت جهان ایستاد/ بهرام حسنی رئیس بخش مواد غذایی آکادمی جهانی علوم پزشکی شد

بهرام حسنی پژوهشگر ایرانی با حکم رسمی به عنوان عضو دانشکده آکادمی جهانی علوم پزشکی، اخذ فلوشیپ و رئیس بخش مواد غذایی آکادمی جهانی علوم پزشکی انتخاب شد.

به گزارش “پیام خاوران“، بهرام حسنی با حکم رسمی به عنوان عضو دانشکده آکادمی جهانی علوم پزشکی، اخذ فلوشیپ و رئیس بخش مواد غذایی آکادمی جهانی علوم پزشکی انتخاب شد. آکادمی جهانی پزشکی از نهادهای زیر مجموعه UN هست و تنها  دو ایرانی تاکنون موفق شدند در این نهاد بین المللی پذیرفته شوند

چشم انداز آکادمی جهانی پزشکی ارتقای سلامت غذایی مردم دنیا

دانشمند و پژوهشگر برتر ایرانی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه مهمترین احکام صادره شده از سوی آکادمی جهانی پزشکی شامل رئیس بخش مواد غذایی و عضویت هیئت علمی دانشکده آکادمی جهانی پزشکی  است، یادآور شد:  من  به عنوان دومین ایرانی، بعد از دکتر شاهین گوانجی عضو هیئت رئیسه این آکادمی از دانشمندان مشهور کشورمان هستند،  به این مهم نائل شدم.

حسنی با بیان اینکه از جمله مهمترین چشم اندازهای بخش مواد غذایی آکادمی جهانی پزشکی کمک به ارتقای سطح سلامت غذایی تمام مردم دنیا از هر ملیت و با هر دیدگاهی می باشد، یادآور شد: در این راستا حفاظت از منابع پایه و بسترهای زیست محیطی اراضی مستعد بخش کشاورزی که  منجر به تولید علم و ثروت برای می شود، کمک قابل توجهی  به توسعه پایدار و خود کفایی در محصولات کشاورزی بومی کشورها می کند.

کسب رتبه کار آفرین و پژوهشگر  برتر استان خراسان جنوبی در سالهای محتلف

وی چندین سال در خراسان جنوبی در سمت های مختلفی همچون عضو هئیت نمایندگان و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بیرجند و عضو کمیسیون کشاورزی اتاق ایران فعال بوده است و همچنین  تحربیات خاص و منحصر به فردی در حوزه محصولات استراتژیک خراسان جنوبی  دارد.

دانشمند و پژوهشگر برتر ایرانی در خصوص مهمترین سمت های تخصصی خود در استان با اشاره به حضور در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان به عنوان بازرس، عضو کانون ملی هماهنگی دانش و صنعت زرشک وعناب کشور،  عضو کانون ملی زعفران کشور،  یادآور می شود: همچنین عنوان پژوهشگر برتر استان سال ۱۳۹۱، کسب رتبه کار آفرین برتر خراسان جنوبی در سال ۹۰ ،  کسب رتبه مدیر برتر صنایع تبدیلی و تكمیلی بخش کشاورزی خراسان جنوبی سال ۸۹، عضو کمیته راهبردی توسعه صادرات استان نیز در کارنامه کاری ام دارم.  وی با بیان اینکه سالهای زیادی  در این استان کم برخوردار در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی فعالیت داشته ام، یادآور شد:  چندین سال  به عنوان کارآفرین برتر ملی و تولیدکننده جوان و برتر کشوری و صادر کننده نمونه کشور معرفی شدم  و حدود دو دهه در این حوزه فعالیت مستمر داشته ام. حسنی با اشاره به فعالیت گسترده در حوزه محصولات استراتژیک خراسان جنوبی، اضافه کرد: همچنین  به عنوان عضو کانون ملی زرشک وعناب و زعفران کشوری انجام وظیفه کرده ام.

بیشتر بخوانید   بیمه گل نرگس در شهرستان خوسف عملیاتی می شود

مشاور استاندار خراسان جنوبی در دولت دهم

حسنی خاطرنشان کرد:  در دولت دهم در سمت مشاور استاندار خراسان جنوبی(آقای قهرمان رشید) منصوب شدم. این کارآفرین برتر ایرانی با بیان اینکه همت، سخت کوشی و روحیه خستگی ناپذیری در انجام کارهای پیشرو را مدیون سیره وروش قهرمان  رشید بعنوان نماینده عالی دولت  دراستان می دانم ، خاطر نشان کرد: از نظر من  ایشان  بعنوان یکی  از کارگزاران پاکدامن وپاکدست نظام، همیشه مخلصانه و متعهدانه در تمام شون شخصی وکاری خود مد نظر داشته اند و من به قدر بضاعت، سعی در آموختن این  سبک زندگی داشته ام.

جوان کارآفرین ایرانی با بیان اینکه از جمله پتانسیل های بالقوه  توسعه و پیشرفت  خراسان جنوبی  وجود مردان و زنان پرتلاش، خلاق باانگیزه است، اضافه کرد:  می توان باحمایت های مادی ومعنوی حاکمیت و نیز جهت دهی این نیروی موثر در حوزه ها و قابلیت های اساسی استان  همچون معادن وکشاورزی تغییرات شگرفی را به وجود آورد.

وی در خصوص راهکارهای موثر برای معرفی محصولات استراتژیک استان (زرشک، زعفران و عناب) با بیان اینکه تلاش های خوبی از سوی سازمان ها و متولیان  برای حمایت از محصولات کشاورزی طی یک دهه  اخیر انجام گرفته است، ادامه داد:  متاسفانه  عدم هماهنگی و هم افزایی در اقدامات مراکز علمی و پژوهشی، مراکز صنعتی، فعالان بازار و تجارت  باعث شده تا مشکل تولید این محصولات راهبردی همچنان لاینحل باقی بماند.

تجاری سازی گام نخست برای معرفی محصولات استراتژیک استان

دانشمند و پژوهشگر برتر ایرانی با تاکید به لزوم معرفی ظرفیت های موجود در حوزه آین محصولات به بنگاه های صنعتی، پژوهشگران، مدیران و عموم جامعه، ادامه داد:  با تجاری سازی و ایجاد آگاهی درباره چالش ها و فرصت های مرتبط با فرآوری این محصولات می توان گام نخست را برداشت.

بیشتر بخوانید   احداث ۳۵ کیلومتر راه روستایی در خراسان جنوبی

وی با اشاره به لزوم ارتباط موثر بین شرکت‌های کوچک و بزرگ صنعتی کشور و پژوهشگران، مخترعان، فناوران ایرانی و شرکت های دانش بنیان در حوزه این  محصولات راهبردی، خاطر نشان کرد:  با فراهم کردن  بستر و زمینه مناسب برای  هماهنگی و هدایت سرمایه ها به سمت نیروهای متخصص دانشگاهی و علمی صاحب نظر می توان فضایی مناسب برای فعالیت فعالین حوزه کشاورزی، صنعت، دانشگاهیان و ایده پردازن ایجاد کرد.

ارائه مشاوره برای ورود  به صنعت، محصولات خاص استان

این پژوهشگر برتر ایرانی با اشاره به اهمیت مهارت افزایی و ارائه مشاوره برای ورود  به صنعت، تدوین سند راهبردی و چشم انداز مناسب برای این محصولات  و ترغیب مسئولان به مقوله تجاری سازی آنها، ادامه داد:  تدوین خطی و مشی ها و هدف گذاری اثر بخش در زمینه این محصولات و توانمند سازی دانشگاهیان، محققان و کارآفرینان برای ورود محصولات نواورانه را از دیگر برنامه های موثر  برای توسعه استان  می دانم.

وی اضافه کرد:  برای رسیدن به این هدف  بخش تخصصی  مواد غذایی آکادمی جهانی، آمادگی خود را  برای  هرگونه همکاری با کانون ملی و برای  جلوگیری از بحران خام فروشی، ارتقا زنجیره ارزش وسیاست گذاری های کلان اعلام می نماید.

اهم فعالیت های آکادمی جهانی علوم پزشکی جهانی

این پژوهشگر برتر ایرانی اکنون به سمت رئیس بخش مواد غذایی آکادمی جهانی علوم پزشکی انتخاب شده است او در خصوص فعالیت آکادمی جهانی علوم پزشکی جهانی عنوان کرد:  پژوهش های هدفمند در عرصه فناوری های نوین به منظور استفاده و بهره برداری  برای  حل مشکلات بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی مبتنی بر اولویتهای تحقیقاتی از فعالیت های این آکادمی است.

بیشتر بخوانید   بیش از ۶ هزار متقاضی واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن خراسان جنوبی

حسنی با اشاره به اینکه مشارکت در ارتقاء و بهبود سلامت جامعه و بالا بردن موقعیت علمی آکادمی  دردنیا از طریق ایجاد بستر مناسب پژوهشی، یادآور شد: حضور در تحقیقات علوم پایه و بنیادین،  تشویق کارهای تیمی و ارتباط فعال با سایر واحدهای پژوهشی با تمام دانشگاه‌ها در سراسر دنیا نیز در دستور کار آکادمی می باشد.  حسنی  با اشاره به اینکه  ما برآنیم در محیطی صمیمی با اتکا به نیروی انسانی کارآمد و  آزمایشگاه های مجهز و متمرکز در زمینه های مختلف صنایع غذایی ایجاد کنیم، ادامه داد: قصد داریم در زمینه انجام پژوهشهای بنیادین به منظور انجام تحقیقات کاربردی مورد نیاز جامعه جهانی  برای ارتقاء سلامت مردم، با ارائه رهنمودها و مشاوره به سیاست گذاران و متولیان امور پژوهشی در سراسر دنیا  گام های  موثر برداریم.

 انعقاد قراردادهای پژوهشی با دولت‌ها، پارک های علمی وفناوری ودانشگاهها

دانشمند و پژوهشگر برتر ایرانی با اشاره به  انعقاد قراردادهای پژوهشی با  دولت‌ها، پارک های علمی وفناوری ودانشگاههای  مرتبط در سراسر دنیا  از سوی آکادمی جهانی پزشکی،  اضافه کرد:  انعقاد قرارداد با شرکت های خصوصی بین المللی و توانمند و نیز  مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی _منطقه ای  و  مشاوره و اجرای پروژه های عظیم وبنیادی صنعتی نیز از اهم فعالیت های آکادمی می باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش‌های بین المللی در حوزه علوم و صنایع غذایی مبتنی بر حفظ ذخایر زیست محیطی از جمله برنامه های، بخش مواد غذایی اکادمی جهانی پزشکی است، اظهار کرد: تامین زنجیره تولید و فرآوری محصولات کشاورزی سالم وارگانیک ، امنیت غذایی و متناسب با شاخص تولیدات کشاورزی کشورهامبتنی بر تفکر، انسان سالم، محور توسعه پایدار می باشد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها