اولین مرکز انتخاب همسر در مرکز خراسان جنوبی افتتاح شد

اولین مرکز انتخاب همسر در مرکز خراسان جنوبی با حضور مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی، مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری، قناد سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان و همچنین مدیرانی از سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف آغاز به کار کرد.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی قناد سرپرست اداره کل ورزش جوانان استان در مراسم افتتاحیه این مرکز بیان داشت مراکز فعال در امر انتخاب همسر منطبق با ماده ۳۷ قانون خانواده و حمایت از جوانی جمعیت اجازه فعالیت خواهند داشت.

 وی بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان در راستای انجام وظایف قانونی خود پس از تایید صلاحیت متقاضیان ایجاد این مراکز توسط سازمان تبلیغات اسلامی صدور مجوز برای آنها را انجام می‌دهد.

 قناد هم افزایی ایجاد شده بین سازمان تبلیغات اسلامی و ورزش و جوانان را در راستای فعالیت این مراکز امری مبارک دانست که زمینه تسهیلگری ازدواج جوانان را از طریق امر واسطه‌گری فراهم می‌سازد.

سرپرست اداره کل ورزش جوانان خراسان جنوبی افزود کلیه مراکز مردمی و سایر ظرفیت‌های فعال که تمایل دارند در امر واسطه‌گری ازدواج جوانان فعالیت نمایند می‌بایست در شاکله جدید و منطبق با ماده ۳۷ قانون خانواده و حمایت از جوانی جمعیت تعریف شوند.

 قناد ایجاد این مراکز را امری مطلوب در امر واسطه‌گری ازدواج برشمرد و شکل نامطلوب این مدل فعالیت‌ها را وجود سایت‌ها و کانال‌های نامعتبر در فضای مجازی برشمرد که گاهی اسباب خسارت و زیان را برای جوانان و خانواده آنها رقم می‌زند.

وی افزود علاقه‌مندان به ایجاد این مراکز می‌توانند به سامانه بررسی صلاحیت مراکز همسان گزینی سازمان تبلیغات اسلامی به آدرس https://smhido.ir مراجعه نمایند و پس از ثبت نام و اخذ تاییدیه از سازمان مربوطه جهت صدور مجوز فعالیت خود به سامانه صدور مجوز وزارت ورزش و جوانان به نشانی https://sd.msy.gov.ir مراجعه و مجوز فعالیت خود را دریافت نمایند.

بیشتر بخوانید   تنها چیزی که حق را ثابت قدم نگه می‌دارد بصیرت و هوشیاری مردم است

منبع: برنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها