رشد ۳ برابری ترانزیت کالا از خراسان جنوبی به کشورهای خارجی

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از ترانزیت ۳۰۷ هزار و ۲۸ تن کالا طی نه ماهه امسال از استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳ برابری داشته است.

به گزارش “پیام خاوران” محمد کوهگرد، پیش از ظهر امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۳۰۷ هزار و ۲۸ تن کالا از استان  به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

وی گفت: این کالا‌ها از کشور‌های ترکیه، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه، اندونزی، ویتنام و از طریق گمرک مرزی ماهیرود به کشور افغانستان ارسال شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: میزان ترانزیت کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳ برابر داشته است.

کوهگرد با بیان اینکه این کالاها با تعداد ۱۰ هزار و ۴۵۲ دستگاه کامیون ترانزیت شده است عنوان کرد: عمده کالا‌های ترانزیتی شامل آرد، فوفل، لوازم یدکی مستعمل و سایر کالا‌ها بوده است.

وی گفت: تجارت خارجی و اقتصاد مرز یکی از پیشران‌های اقتصادی و اولویت‌های توسعه اقتصادی خراسان جنوبی است. و واردات و صادرات کالا در تمام بخش‌های اقتصادی استان به خصوص معیشت مردم تأثیرگذار است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار داشت: راهبرد دولت سیزدهم توسعه مبادلات تجاری به کشورهای همسایه است و هدف در خراسان جنوبی هم اولویت توسعه تجارت با کشورهای همسایه و بازارهای جدید صادراتی است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   شناسایی ٨٢٩ کارت هوشمند سوخت دارای رفتار نامتعارف سوختگیری در استان خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها