کسب رتبه چهارم کشور در استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری توسط خراسان جنوبی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: این سازمان طبق ارزیابی انجام شده توسط سازمان ملی بهره‌وری در زمینه فرایند استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی استان حائز رتبه چهارم کشوری شد.

به گزارش “پیام خاوران” حمید جهانشاهی ظهر امروز در شورای راهبری توسعه مدیریت استان اظهار داشت: ارزیابی فرایند استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان ملی بهره‌وری در استان‌های کشور انجام شده است. بر این اساس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، در بین سازمان‌های استانی در سال ۱۴۰۱ موفق به اخذ رتبه چهارم در سطح کشور شده است.

وی ادامه داد: مدیریت بهره‌وری در سه گام شامل تعامل با دستگاه‌های اجرایی و شناخت مسئله، اولویت‌بندی حوزه‌های مختلف و مسئله‌شناسی دنبال می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: از مسائل اولویت‌دار حوزه بهره‌وری در استان، بهره‌وری پایین آب در بخش‌های اقتصادی استان، ایمنی پایین راه‌های استان(وجود نقاط حادثه‌خیز)، ناترازی برق در استان، عملکرد پایین محصولات استراتژیک کشاورزی استان (زرشک) و ظرفیت پایین استخراج و تولید زغالسنگ (طبس) است که پس از تصویب در شورای راهبری کشور فصل الخطاب دستگاه‌های اجرایی استان خواهد بود.

وی در ادامه به دستور کار دوم جلسه مبنی بر آسیب‌شناسی ارزیابی عملکرد سال ۱٤۰۱ دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: چارچوب شاخص‌های عمومی دستگاه‌ها در سال جاری بر مبنای سه معیار «رضایت‌مندی مردم»، «بهره وری و تعالی» و «عدالت» است که براساس این سه محور، هشت معیار از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول دولت مردمی استخراج شده و مبنای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی افزود: در ارزیابی عملکرد استان در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۴ دستگاه اجرایی و ۳۱ شهرداری مشارکت داشتند که از دستگاه‌های اجرایی برتر و سه شهرداری منتخب بر پایه شاخص‌های مربوطه تجلیل شد.

بیشتر بخوانید   آیین نامه ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی کشور را تصویب شد

اسدالله جلال‌زاده ، مدیرکل راهداری و حمل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز  جلسه با اشاره به افزایش چهار برابری اعتبارات اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ در خراسان جنوبی ۶۹ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده که از این تعداد اصلاح ۱۰ نقطه حادثه‌خیز برای استان در سطح کشور مصوب شده است.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز مصوب تاکنون شش مورد انجام شده و چهار نقطه هم تا پایان سال آینده اصلاح خواهد شد.

مهدی دادگر، مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی نیز با اشاره به وضعیت ناترازی برق در کشور گفت: ناترازی برق استان ۷.۶۲ درصد است که باید این رقم در پایان سال جاری به ۷.۳ درصد برسد.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی  در سال ۱۴۰۱ کمترین میزان ناترازی انرژی برق را در سطح کشور داشته است.

گفتنی است، جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان چهار دستور کار شامل بررسی و تعیین حوزه‌های اولویت‌دار و مسائل شناسایی شده استان در حوزه بهره‌وری (گام دوم و سوم اجرایی چرخه مدیریت بهره‌وری)، آسیب‌شناسی ارزیابی عملکرد سال ۱٤۰۱ دستگاه‌های اجرایی استان، بکارگیری نیروی انسانی و جوانان مومن نخبه و متخصص و تحول‌خواه استان طرح شهید زین الدین و تسهیل رویه‌های خدمت‌رسانی و کاهش مزاحمت‌های مردم بود.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها