ثبت ۴۸ وقف جدید در خراسان جنوبی/ ۲۰ میلیارد تومان ارزش وقفیات جدید در استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: وقف‌های جدید ۹ ماه گذشته در استان به ارزش ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ثبت شده است.

به گزارش “پیام خاوران، حجت‌الاسلام بخشی‌پور در جمع خبرنگاران از ثبت ۴۸ وقف جدید در ۹ ماه گذشته در استان خبر داد و اظهار داشت: بیشترین موقوفات ثبت شده با ۱۲ مورد به شهرستان بیرجند اختصاص دارد.

وی افزود: در نهبندان ۹ موقوفه، زیرکوه ۸ موقوفه، طبس ۶ موقوفه، سربیشه پنج موقوفه، قاینات سه موقوفه، فردوس و خوسف هر کدام ۲ موقوفه و بشرویه یک موقوفه به ثبت رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه بزرگترین موقوفه در این مدت یک باب منزل مسکونی و یک باب مغازه در شهر طبس به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، افزود: این موقوفه را محمدرضا رخ افروز به نیت هزینه‌های حوزه‌های علمیه برادران و خواهران و مسجد جامع وقف کرد.

وی گفت: بیشتر موقوفات با نیت امور خیر و عام المنفعه عزاداری ائمه به خصوص امام حسین (ع)، اطعام عزاداران، هزینه جشن عید غدیر و هزینه میلاد ائمه وقف شده است.

بخشی‌پور احداث و هزینه‌های مساجد و حسینیه‌ها، کمک به افراد نیازمند، تامین دارو و درمان، تلاوت قرآن، محل اسکان زوج‌های جوان، نیاز‌های روز جامعه از جمله تهیه جهیزیه، مسکن، جوانان، دارو و درمان کمک به دانش آموزان و دانشجویان و علم و فناوری را از دیگر نیات واقفان عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی دارای ۱۰ هزار و ۳۸۸ موقوفه و ۲۳ هزار و ۲۲۳ رقبه است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   صادرات خراسان جنوبی بیش از ۵۷۶ میلیون دلار ارزآوری داشت  

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها