شهرداری بیرجند باید در ۱۵ نقطه شهری دوربین‌های کنترل سرعت نصب کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: شهرداری بیرجند در ۱۵ نقطه شهری باید دوربین‌های کنترل سرعت را نصب کند و این اولویت‌ها باید در بودجه سنواتی دیده شود.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا عباس‌زاده ظهر امروز در نهمین شورای هماهنگی ترافیک استان خراسان جنوبی اظهار داشت: برنامه مدیریت تصادفات شهری برای ۳۱ شهر استان الزامی است تا در بودجه سال آینده دیده شود لذا برش استانی بودجه ۱۴۰۳ باید توسط کمیته فنی استان تصویب تا به شهرداران ابلاغ شود.

وی گفت: انجام مطالعات طرح ساماندهی ترافیک شهری حداقل برای شهرهای در مسیر ترانزیت ضروری است و باید در این موضوع شهرهای قاین، فردوس، نهبندان و طبس در اولویت قرار گیرد. برآورد اولیه اعتبار این طرح انجام شود تا حداقل در مراکز شهرستان‌ها بتوان مطالعات را اجرایی کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بر ضرورت فرهنگ سازی رفتار ترافیکی تأکید کرد و گفت: آمار تصادفات درون شهری و تلفات جانی در استان بالاست که باید در این زمینه فرهنگسازی شود.

عباس زاده بیان کرد: وضعیت تصادفات و آمار فوتی‌ها در مرکز استان نگران کننده است و ضرورت دارد شهرداری بیرجند برای هوشمندسازی نقاط ترافیکی اقدام کند. مشخص کردن اولویت نصب دوربین ثبت تخلفات با شورای ترافیک است اما شهرداری باید در برنامه‌های سالانه خود این اولویت‌ها را قرار دهد و بودجه سنواتی برای آن در نظر بگیرد.

وی گفت: بیرجند شهری با معابر وسیع است و حجم ترافیک بالایی ندارد، اما آمار تصادفات و تلفات نگران کننده است لذا عامل بازدارنده درزمینه سرعت خودروها باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: شهرداری بیرجند در بودجه ۱۴۰۳ مدیریت ترافیک را ویژه ببیند و اعضای شورای شهر هم این ضرورت را مدنظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید   مراسم دعای عرفه در 24 بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود

عباس زاده کرد: شهرداری بیرجند در ۱۵ نقطه شهری باید دوربین‌های کنترل سرعت را نصب کند و این اولویت‌ها باید در بودجه سنواتی دیده شود. کمیته ارتقاء فرهنگ ترافیکی نیز در سطح استان باید تشکیل شود.

کاهش ۱۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان

سرهنگ علیرضا عباسی نیز در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای امسال ۳۴ فقره تصادف منجر به فوت درون شهری در سطح استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: در این تصادفات ۳۶ نفر فوت شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ۳۳ درصد متوفیان راننده و ترک‌نشین موتورسیکلت بوده‌اند، گفت: ۴۷ درصد متوفیان عابران پیاده بوده‌اند.

عباسی اظهار داشت: ۴۱ درصد تصادفات فوتی درون شهری استان در شهر بیرجند رخ داده است و باید برای مرکز استان اقدامات ویژه‌تری لحاظ شود تا شاهد آمار‌های نگران‌کننده نباشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید شهری ایمن برای تردد عابران پیاده فراهم شود، گفت: نصب دوربین‌های هوشمند به عنوان عامل بازدارندگی در ۱۵ نقطه شهر مشخص شده که باید در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری به صورت ویژه توجه شود.

عباسی، مجموع تصادفات استان در این مدت را بیش از ۱۱ هزار فقره اعلام کرد و افزود: آمار تصادفات جرحی ۲ هزار و ۴۴ فقره بوده که ۵ درصد در مقایسه با پارسال کاهش داشته و در تصادفات خسارتی ۸ هزار و ۹۸۸ فقره تصادف ثبت شده که در مقایسه با پارسال ۱۴ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید   تجدید پیمان دوباره کویرنشینان با امام و انقلاب

وی گفت: در بیرجند واژگونی‌ها بیشتر در بلوار شهید ناصری و بلوار پیامبر اعظم(ص) است که عمده واژگونی‌ها به دلیل برخورد با تیر برق و خروج از سطح راه بوده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها