کاهش ۴.۸ درصدی ولادت در خراسان جنوبی

مهرآور گفت: در چهار ماهه اول امسال پنج هزار و ۱۵۲ واقعه ولادت در خراسان جنوبی ثبت شده است که ۴.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گشته کاهش داشته است.

به گزارش “پیام خاوران “ علیرضا مهرآور اظهار کرد: ولادت در کل کشور در سال ۹۸؛ یک میلیون و ۱۹۶ هزار نفر بوده است که ۱۲٫۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت و احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان ثبت ولادت در کشور ۱۴٫۸ نفر به ازای هر هزار نفر از جمعیت ساکن ایرانی هست، افزود: این رقم ولادت در استان ۱۹٫۳ بوده است.

وی افزود : خراسان جنوبی به لحاظ میزان عمومی ولادت، رتبه سوم کشوری را دارد، همچنین از لحاظ روند ثبت ولادت از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۸، این استان بیشترین میزان ثبت را در سال ۱۳۹۴ و کمترین ثبت را در سال ۱۳۹۸ داشته است.

مهر آور بیان کرد : تعداد ولادت استان خراسان جنوبی در سال ۹۸؛ هفت هزار و ۸۹۲ نفر پسر و هفت هزار و ۵۶۲ دختر بوده اند که در سال ۹۸ ؛ میزان ولادت هشت درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت و احوال خراسان جنوبی تصریح کرد: در چهار ماهه اول امسال؛ پنج هزارو ۱۵۲ واقعه ولادت ثبت شده است که ۴٫۸ نسبت به مدت مشابه سال گشته، کاهش داشته است که از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۱ نوزاد پسر و ۲ هزار و ۴۵۸ نوزاد هم دختر بوده، یعنی به ازای ۱۰۰ دختر ۱۱۰ تا پسر به دنیا آمده است.

وی با اشاره به آمار فوتی ها در سال ۹۸، گفت: در این مدت ۲ هزار و ۲۰۷ مرد و یک‌هزار و ۵۸۸ زن فوت کرده اند که ۶٫۲ درصد نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید   ۱۸۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان خراسان جنوبی پرداخت شد

مدیرکل ثبت و احوال خراسان جنوبی تصریح کرد: در چهار ماهه اول امسال یک هزار و ۴۴۰ واقعه فوت (۶۷۴ نفر زن و ۷۶۶ نفر مرد)، ثبت شده که ۸٫۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته  است.

وی بیشترین فراوانی نام ها در دختران را فاطمه زهر ا، فاطمه، زینب و ریحانه و در پسران ابوالفضل، امیرحسین، امیر علی و علی عنوان کرد.

منبع : شبستان

انتهای پیام /

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها