۵۲ پروژه نیمه‌تمام با اولویت اجرا در خراسان جنوبی وجود دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی گفت: ۵۲ پروژه نیمه‌تمام با اولویت اجرا در خراسان جنوبی وجود دارد که سال آینده باید در اولویت تخصیص اعتبار و تکمیل قرار گیرد.

مجید پورعیسی در گفت وگو با خبرنگار “ پیام خاوران “افزود: در این زمینه فرمانداران باید همراهی کنند و چهار دستگاه معین محرومیت‌زدایی استان هر میزان پول آوردند، فرمانداران هم اعتبار بگذارند و ما نیز تامین مالی می‌کنیم.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی سال بعد برای پروژه‌هایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، منابع معتبر را در اولویت قرار دهند تا با تخصیص آنها شاهد بهره‌برداری پروژه‌ها در هفته دولت سال ‌آینده باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: پروژه‌های راکد را تعیین تکلیف کنید تا باقیات صالحات برای شما و دولت تدبیر و امید بماند.

وی عنوان کرد: از زمان آغاز به کار استاندار خراسان جنوبی، ثبات در نظام مدیریت استان حفظ شد و نه تنها کار تقویت شد بلکه تغییرات اساسی در حوزه‌های مدیریتی نداشتیم که باعث می‌شود روند کارها عالی باشد.

وی گفت: جذب ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح احداث هزار هکتار گلخانه، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه گازرسانی، حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه راه روستایی، ۱۰۰ میلیارد تومان برای آبخیزداری، بیش از ۹۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۴۲ میلیارد مشارکت مردمی توسط نوسازی مدارس و سایر دستگاه‌های اجرایی برای استان جذب شده که قابل تقدیر است.

پورعیسی با اشاره به احداث ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان ادامه داد: هر واحد حداقل ۴۰ میلیون تومان گردش مالی دارد که ۱۴ هزار نفر اشتغال را در پی خواهد داشت.

وی به کسری اعتبارات هزینه‌ای به عنوان دغدغه دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: روز گذشته با تدبیر استاندار و کمیته تخصیص حدود ۸۰ درصد کسری‌ دستگاه‌های اجرایی استان رفع شد و امید است بقیه کسری دستگاه‌های اجرایی را بپردازیم.

بیشتر بخوانید   بیسکوییت فراسودمند عناب تولید شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی افزود: امسال با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای برای ۲۳ دستگاه اجرایی کار را آغاز کردیم و فقط توانستیم اعتبارات هزینه‌ای شامل حقوق و دستمزد به نیروهای رسمی، پیمانی، قرارداری و شرکتی را پرداخت کنیم.

وی گفت: پایان سال حدود ۸۵ میلیارد تومان اعتبار کسری جذب شد که تخصیص این اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه طی سه مرحله انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: اکنون ۳۸۵ میلیارد تومان عملکرد داریم، برای ابلاغیه لایحه یا قانون نیز ۴۸۵ میلیارد تومان داریم که حدود ۲۵.۹ درصد به عنوان اعتبار هزینه‌های سال آینده بین ۲۳ دستگاه توزیع خواهد شد.

پورعیسی گفت: براساس اعلام دولت حقوق کارمندان رسمی و پیمانی ۲۵ درصد، دستمزد کارگران ۳۹ درصد و شرکتی‌ها تا ۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: همانطور که ابتدای سال اسلحه بدون فشنگ داشتیم و حرکت کردیم، سال آینده نیز این گونه خواهد بود یعنی ابلاغ اعتباری که در موافقت‌نامه‌ای می‌گذاریم حقوق است و هیچ مزایایی ندارند.

وی گفت: پیش بینی می‌کنیم سه کسری به استان ابلاغ شود اما از مسوولان کشور می‌خواهیم سیاستی که سال بعد در حوزه اعتبارات هزینه‌ای داریم، اکنون به ما بدهند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها