پرداخت ۱۲.۵ میلیارد تسهیلات کرونایی به هنرمندان خراسان جنوبی

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: ۱۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به هنرمندان خراسان جنوبی از طریق سامانه کارا پرداخت شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، سید علی زمزم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌های هنری و فرهنگی در خراسان‌جنوبی با رعایت پروتکل‌ها انجام می‌شود ولی امیدواریم با افزایش جمعیت واکسینه شده و کاهش آمار ابتلاء برنامه‌های هنری از آذرماه به رونق سابق برگردد.

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در حال حاضر سالن‌های سینمایی ما با ظرفیت تعیین شده فعالیت محدود دارد و هنرمندان ما در سالن‌های نمایش با شرایط سخت کرونایی برای جشنواره آماده می‌شوند.

زمزم با اشاره به موضوع تفاهم‌نامه وزارت با شهرداری طبس در موضوع ایجاد پردیس سینمایی در این شهرستان در سال‌های گذشته گفت: این تفاهم نامه امسال نیز مجدد احیاء شده است ولی اگر شهرداری طبس نتواند امسال نیز این اعتبار را جذب و پروژه را به پیش ببرد، معلوم نیست که در سال‌های آینده این تفاهم نامه مجدد احیاء شود.

وی اظهار کرد: بنابرین می‌توان گفت به احتمال زیاد امسال آخرین سال تجدید این تفاهم‌نامه است و شهرداری طبس باید همت خود را در این خصوص جزم کند چرا که سال آینده تسهیلات کرونایی نیز در کار نخواهد بود.

معاون امور فرهنگی و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: امیدواریم اعضای جدید شورای شهر و شهردار طبس به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

زمزم در زمینه تسهیلات کرونایی به هنرمندان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تسهیلات کرونایی به هنرمندان از مسیرهای مختلف چون سامانه کارا، تسهیلات تحفه و کارت اعتباری هنرمندان در ایام از ابتدای شروع اپیدمی صورت گرفته است.

زمرم با اشاره به اینکه از طریق سامانه کارا ۱۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان و بخش‌های هنری خراسان‌جنوبی پرداخت شده است، بیان‌کرد: تسهیلات تحفه نیز سقف آن تا ۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بوده است ولی تاکنون حدود ۵۱۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید   باروت کرونا منتظر جرقه غفلت

وی گفت: به هنرمندانی که هنر کارت داشته‌اند (حدود ۳۰-۴۰ نفر) در چند مرحله کمک‌هایی پرداخت شد و در دو مرحله نیز تا سه ماه بیمه هنرمندان پرداخت شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها