اعطای تسهیلات پشتیبان صنایع‌دستی به روستای دهسلم

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهبندان از اعطای تسهیلات پشتیبان صنایع‌دستی برای راه اندازی کارگاه تولیدی و فروشگاه صنایع دستی حصیربافی در روستای دهسلم خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین شبانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حصیربافی از صنایع‌دستی پرطرفداری است که تاریخچه آن به درازای تاریخ بشریت است. حصیربافی در مناطق مختلف بسته به نوع زندگی و شرایط اقلیمی و … به‌طور خاصی رواج دارد و مختص به یک منطقه نیست. زندگی مردم دهسلم نیز با نخل و صنایع‌دستی گره‌خورده است و در رتبه نخست حصیربافی استان قرار دارد.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهبندان افزود: حصیربافی نهبندان دارای تنوع محصولات گسترده‌ای است که از آن جمله می‌توان به زنبیل، کلاه، تک، سفره حصیری و … اشاره کرد.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهبندان بیان کرد: صنایع‌دستی حصیر نهبندان علاوه بر جنبه زینتی‌ای که دارد بسیار پرمصرف و کاربردی نیز است جذابیت این هنر به‌قدری است که زنان خانه‌دار به‌عنوان منبع درآمد از آن استفاده می‌کنند.

شبانی گفت: مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات کم درصد از محل اعتبارت بانک رفاه به طرح‌ پشتیان کارگاه تولیدی و فروشگاه صنایع‌دستی حصیربافی در روستای دهسلم پرداخت شده است.

وی بیان کرد: اهمیت و نقش بی‌بدیل هنرهای سنتی در کمک به اشتغال و رونق اقتصادی غیرقابل‌انکار است و در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در حوزه صنایع‌دستی شهرستان اقدامات چشمگیری صورت گرفته و این روند ادامه خواهد داشت و علاوه بر حل مشکلات کارگاه‌های موجود در راستای توسعه و ایجاد کارگاه‌های جدید اقدام خواهد شد و امیدواریم با خرید تولیدات صنایع‌دستی شهرستان، توسط مردم بتوانیم به بهترین نحو از تولیدات بومی منطقه حمایت کنیم.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهبندان افزود: اساس کار در طرح‌های پشتیبان، حمایت از تولیدکنندگان کارگاه‌های خانگی است و تسهیلات پشتیبان مخصوص افرادی است که علاوه برداشتن مهارت کافی، مسئولیت حمایت از شاغلین خانگی را در چرخه‌ تولید اعم از بازاریابی و فروش، تهیه تجهیزات و مواد اولیه، آموزش، طراحی و نوآوری و…به عهده می‌گیرند.

بیشتر بخوانید   تفاهم نامه احداث کشتارگاه مرغ در شهرستان سربیشه منعقد شد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها