طرح نظارتی ویژه نوروز و رمضان در حال اجر است

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز و رمضان ۱۴۰۱ همزمان با سراسر کشور از دهم اسفند در این استان اجرا شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

به گزارش “پیام خاوران”، علی تهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح با رویکرد نوین و اولویت‌های مدیریت بازار کالاهای واسطه‌ای و نهایی در زمینه تعدیل و واقعی کردن قیمت‌ها و اصلاح نظام توزیع کالا در این مدت اجرا می‌شود.

وی گفت: این طرح نظارتی با اولویت اجرای طرح شفاف‌سازی قیمت همچنین پویش خرید شفاف از طریق درج قیمت تولیدکننده روی کالاهای مشمول از دهم اسفند ماه جاری تا پایان ماه رمضان اجرا خواهد شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تاکید کرد: در راستای اجرای این طرح با آرایش نظارتی متناسب با شرایط فعلی بازار و اهتمام مضاعف برای ایمن سازی فضای کسب و کار و تحکیم پایه‌های معیشتی مردم، تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود بسیج می‌شود.

وی تصریح کرد: توجه خاص و ویژه‌ای نیز به موضوع درج قیمت تولیدکننده بر کالاهای مشمول طرح شفاف سازی قیمت با رعایت ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای تولید داخل می‌کنیم.

تهوری اظهار امیدواری کرد: با بازرسی و نظارت بر تمامی واحدهای توزیع‌کننده و عرضه کننده کالاهای مشمول طرح شفاف سازی قیمت به منظور رعایت ضوابط سود مصوب توزیع تا مصرف‌کننده نهایی، نتایج مفید و موثری حاصل شود.

وی با اشاره به سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم یادآور شد: این سیاست‌ها شامل حفظ ثبات بازار، شفاف و روان‌سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی و تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور وظیفه بازرسی و نظارت در حوزه محصولات کشاورزی و پروتئینی و همچنین واحدهای نانوایی را به وزارت مذکور واگذار کرده است.

بیشتر بخوانید   نخستین مرکز جامع تحکیم خانواده خراسان جنوبی افتتاح شد

منبع: ایسنا

انتهای پیام / ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها