حادثه کربلا یک تابلوی تمام نمای امر به معروف است

امام‌جمعه شهرستان طبس با بیان اینکه مراقب باشیم در واجب امر به معروف و نهی از منکر شرمنده پیشگاه الهی نشویم گفت: کار شیاطین جهانی منکر را معروف جلوه دادن است و حادثه کربلا یک تابلوی تمام نمای امر به معروف است.

به گزارش “پیام خاوران“، جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا محمدی صبح امروز به میزبانی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس تشکیل جلسه داد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس در این جلسه گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجب بسیار حساس است که در کنار نماز و سایر واجبات بر عهده هر مسلمان است اما در‌ این موضوع اگر برخی از ما در قیامت مورد بازخواست قرار بگیریم شاید پاسخی نداشته باشیم و شرمنده درگاه الهی شویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا محمدی؛ حادثه کربلا را یک تابلوی تمام نمای امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: کار شیاطین جهانی منکر را معروف جلوه دادن است که این برآمده از همان ذات شیطانی و پلید است اما اسلام احیاء واجب امر به معروف و نهی از منکر را به منزله قسمتی از زندگی هر مسلمان می‌داند و دهه اول محرم نیز به پاسداشت اجرای این فرضیه مهم توسط حضرت سیدالشهداء (ع) در حادثه کربلا به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نامیده شده است.

امام‌جمعه طبس افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس به اعتراف اسناد و تلاش‌ها یکی از ستادهای فعال و پویای کشور است که در امور مختلف مشکلات اجتماعی و اقتصادی نیز ورود کرده و در برخی موارد نتیجه مثبت آن هم دیده شده و الحمدلله امروز این واحب شرعی در دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی به طور ویژه دیده شده که جای تقدیر دارد.

بیشتر بخوانید   پدر شهید غلامعلی لاخی آسمانی شد

وی از شهردار طبس برای فضاسازی محیط شهری متناسب با ایام و مناسبات مذهبی قدردانی کرد و خواستار توسعه و تکمیل بوستان فرهنگی، ورزشی بانوان برای رفاه این قشر بزرگ جامعه شد.

ابلاغ برنامه‌های ۱۶ گانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان و فرمانده بسیج سپاه ناحیه طبس نیز ضمن اعلام دستور کار جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گفت: برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس در ۱۶ عنوان تنظیم و به دستگاه‌های متوالی ابلاغ شده است که در راستای توسعه فرهنگی و آسایش عمومی و ترویج زندگی اسلامی لازم‌الاجرا است.

سرهنگ علی خبازی به تشریح برنامه‌های ۱۶ گانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس پرداخت و برنامه‌های دهه امر به معروف و نهی از منکر را با مشورت اعضاء جلسه تبیین کرد.

وی تصریح کرد: تشکیل کانون ازدواج آسان در مساجد؛ برپایی میزهای خدمت مشاوره اشتغال و زندگی اسلامی در مساجد؛ تکمیل بوستان تفریحی، ورزشی بانوان؛ توسعه فروشگاه زندگی بهشتی و پوشاک اسلامی؛ حمایت از تشکل‌های تخصصی مطالبه‌گر و گفتمان‌ساز متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب؛ حمایت از گروه‌های هنری با هدف برگزاری مراسم شادی حلال در قالب جنگ‌های شادی، جشن و مراسم ازدواج از جمله برنامه‌های ابلاغی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان طبس است.

فرمانده بسیج سپاه ناحیه طبس خاطرنشان کرد: جهاد تبیین در سخنرانی واعظ و روحانیت؛ راهپیمایی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و تجلیل از فعالین این فرضیه الهی؛ استفاده از ظرفیت رسانه‌های برای احیاء واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر و برگزاری رزمایش از جمله برنامه‌های بزرگداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر است.

بیشتر بخوانید   امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مطالبه‌گری عمومی است

خبازی گفت: تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد و محلات و ادارات براساس قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار ستاد استانی و شهرستانی می‌باشد که درحال انجام است.

با بی‌نظمی در بازار و ادارات به طور جدی برخورد خواهد شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس نیز این جلسه خطاب به مدیران ادارات و نهادها‌ تاکید کرد برای اجرای مصوبات ستاد اهتمام داشته باشند.

علی‌اکبر رحیمی افزود: برای فرهنگ‌سازی در اجتماع باید وقت گذاشت، جدیت و صبوری داشت و کار جدید و طرح نو‌ ارائه کرد و با نسل جوان گفتگوی صمیمی داشت چون نسل جدید به عطوفت و مهربانی واکنش مثبت نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: از فضای مجازی که دشمن از آن برای تخریب فرهنگ غنی اسلامی استفاده می‌کند، نخبگان و فرهیختگان ما بعنوان سنگر دفاع از ارزش‌ها و ترویج عفاف و حجاب استفاده بهینه کنند و البته برای جذب سرمایه‌گذار حوزه فرهنگ توسط سیستم‌های متولی بخش فرهنگی مذاکره و پیگیری شود.

نماینده عالی دولت تاکید کرد: بزرگداشت مناسبات مذهبی و ملی را به مردم بسپارید و سعی کنید در این بخش فقط کمک کنید اما ادارات دخالت نکنند چون مردم بهترین برگزارکنندگان مراسم‌های اسلامی هستند.

رحیمی ضمن رد شایعه «گران بودن طبس» گفت: اصناف منصف طبس را با این ادعاها تخریب نکنید و متاسفانه این نوع گفته‌ها باعث دفع گردشگر هم می‌شود و مردم مطمئن باشند که نظارت دقیق و سریع توسط دستگاه‌های متولی انجام می‌شود و تلفن‌های ۱۲۴ و ۱۳۵ برای برخورد با گرانفروشی و موارد مربوط به بازار پاسخگوی جامعه هستند.

بیشتر بخوانید   توزیع 900 هزار لیتر بنزین با کارت اضطراری جایگاه‌های خراسان جنوبی

وی تاکید کرد: اگر مردم در اداره‌ای بی‌دلیل معطل ماندند و بی‌نظمی دیدند به فرمانداری گزارش دهند و یقین داشته باشند با جدیت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها