تذکر نماینده بیرجند به وزیر کشاورزی: خبری از طرح خرید مازاد زرشک نیست

نماینده بیرجند در مجلس با بیان اینکه وزیر کشاورزی قول اجرای طرح خرید مازاد زرشک را داده بود اما هنوز خبری نیست گفت: روز گذشته در مجلس تذکری دوباره به وزارت کشاورزی دادیم تا تسهیلات تشکل‌ها و شرکت‌ها و تعاونی‌ها تامین شود.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین خسروی اسفزار صبح امروز در جشنواره ملی زرشک که در روستاهای مهمویی و گازار شهرستان بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: در این روزها دشمن به دنبال این است که ایمان و آسایش و امنیت را از ما بگیرد و دشمن واقعا پیشرفت ایران را نمی‌خواهد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت سیزدهم در یکسال گذشته اقدامات ارزشمندی را انجام داده که طی چند سال قبل اجرا نشده است و یک نمونه بحث آب رسانی به همدان و خوزستان بعد از ۱۴ سال بود که طی ۱۰ ماه اجرایی شد.

وی با بیان اینکه زمانی دشمن به ایران اسلحه نمی‌داد، افزود: امروز به برکت خون شهدا شاهد تلاش دشمن به منظور جلوگیری از فروش اسلحه‌های ساخت ایران هستیم و امروز بیخ گوش آمریکا در کشور ونزوئلا یک میلیون هکتار زمین کشاورزی در اختیار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

خسروی اسفزار گفت: امروز به برکت دیپلماسی دولت سیزدهم پیشرفت‌های متعدد و متنوعی در زمینه‌های مختلف توانسته ‌یم کسب کنیم و شاهد برقرار شدن سلامت در کشور پس از دو سال هستیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اینکه دشمن از طریق فضای مجازی بی کنترل به دنبال منحرف کردن جوانان و مردم است ادامه داد: نوع دستگیری‌های اخیر مربوط به سنین ۱۸ و ۱۵ سال بوده و متاسفانه در زمینه دوست شناسی و دشمن شناسی در مدارس کم توجهی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دست خدا تنها چیزی است که طی ۴۳ سال اخیر نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرده است، افزود: هر چیزی که بوی تفرقه می‌دهد از آن فاصله بگیرید و اگر کسی حواسش نبود حرف یا عمل تفرقه انگیزی انجام داد اقدام به امر به معروف کنید و این وظیفه همه ما است.

بیشتر بخوانید   رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی:برنامه‌های اجرایی اشتغال و سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی تدوین می‌شود

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس درباره جشنواره ملی زرشک عنوان کرد: این جشنواره سبب معرفی بیش از گذشته محصول زرشک می‌شود و می‌تواند در زمینه بازاریابی موثر باشد.

خسروی بیان کرد: هر مسئولی که می‌تواند کمک کند تا بتوانیم برای کشاورزان تسهیلاتی فراهم کنیم و دانشگاه‌ها هر چقدر می‌توانند تلاش کنند تا زرشک بیش از گذشته پررنگ شود.

وی با بیان اینکه ۲ ماه است به دنبال بحث خرید توافقی زرشک هستیم، افزود: احتیاجات فراوانی وجود دارد اما منابع محدود است و وزیر کشاورزی قول اجرای طرح خرید مازاد زرشک را داده بود اما هنوز خبری نیست.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس اظهار داشت: روز گذشته در مجلس تذکری دوباره به وزارت کشاورزی دادیم تا تسهیلات تشکل‌ها و شرکت‌ها و تعاونی‌ها تامین شود تا بتوانند محصولات مورد نیاز کشاورزان را وارد کنند.

سرانه درآمد خانوارهای روستایی خراسان جنوبی رتبه ۲۹ کشوری است 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز در جشنواره ملی زرشک با تأکید بر استفاده از منابع علمی برای فرآوری و ایجاد ارزش افزوده در محصولات کشاورزی استان افزود: دولت سیزدهم این بستر را برای معرفی زرشک استان فراهم کرده و امیدواریم اتاق بازرگانی، شرکت‌ها و تعاون ‌های مردمی پای کار بیایند تا اقتصاد کشاورزی پایه تقویت شود.

جواد اشرفی در زمینه شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد: در این جشنواره به طور خاص این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و هماهنگی‌هایی موجود در این زمینه برقرارخواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سرانه درآمد خانوارهای روستایی خراسان جنوبی رتبه ۲۹ کشوری است، ادامه داد: خانوارهای روستایی استان ماهیانه به صورت میانگین سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان درآمد دارند در حالی که در کشور این میزان پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید   بانك كشاورزی خراسان جنوبی رتبه نخست كشور در شاخص مديريت اعتبارات کسب کرد

اشرفی گفت: این موضوع نشان می دهد که از گوهرهای ناب استان از جمله زرشک، زعفران و عناب باید استفاده کنیم چرا که اقتصاد استان، کشاورزی پایه است و باید به سمت تکمیل زنجیره ارزش محصولات مزیت دار استان از جمله زرشک حرکت کنیم.

وی بیان کرد: این موضوع شروع جریانی برای محصولات مزیت دار استان خواهد بود و یکی از حلقه‌های مفقوده استان بحث تکمیل زنجیره ارزش این محصولات است که بعد از جشنواره ملی زرشک رقم خواهد خورد و بر پایان مشکلات کشاورزان استان پایان خواهد داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جشنواره ملی زرشک فرصت‌های بی نظیری در بخش سرمایه گذاری بسیاری فراهم خواهد کرد، گفت: بخش تعاون و بازرگانی پای کار بیایند و از این فرصت فراهم شده توسط دولت استفاده کنند تا این اقتصاد کشاورزی پایه استان تقویت شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها