امام جمعه موقت بیرجند: پررنگ کردن مسئله قومیت‌ها و مذاهب کار دشمن است

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن و به میدان آوردن جریان‌های نفاق، تجزیه‌طلب‌ها و همه معاندان علیه ایران اسلامی، گفت: پررنگ کردن مسئله قومیت‌ها و مذاهب کار دشمن است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بیرجند با تأکید بر اینکه تهدید و تحریم اثری بر ایران قوی ندارد، اظهار داشت: ما وارث مکتب امام حسینیم و در این مسیر نورانی با همه وجودمان ایستادگی و مقاومت می‌کنیم و هرگز در این مسیر عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه آنچه که ایمان را مراقبت می‌کند پیوند و همراهی با امامت و ولایت است، افزود: خداوند عالم، همه زمینه‌ها را برای رشد انسان فراهم کرده است و ما چون موجودی مختار هستیم راه رشد، تعالی و ولایت را به ما نشان می‌دهد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه سرمایه عقلانی، انسان را به سرمایه رهبران الهی هدایت می‌کند، افزود:  خداوند مسیر کمال را از مسیر انبیاء الهی به ما نشان می‌دهد و هیچ کسی بیهوده خلق نشده است و دین هم بر اساس فطرت انسان است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امامین زمینه را برای رشد و تعالی بشر فراهم کرده است، گفت: مبادا با آزمایش‌های الهی، ایمان ما از بین برود، بنابراین باید ایمان خود را محکم کنیم و افتخار اسلام باشیم.

نوفرستی با تأکید بر اینکه ایمان در مقابل نفاق است، افزود: باید خودمان را محک بزنیم که چقدر در درون خود وحدت داریم که اگر گفتار، ظاهر و عمل انسان یکی بود یعنی وحدت داریم.

وی با اشاره به مسئله نظم جدید جهانی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان مطرح کردند، افزود: پس از فروپاشی شوروی، آمریکایی‌ها مدعی شدند که جهان به نفع آنان یک قطبی می‌شود و تعبیر دهکده جهانی را مطرح می‌کردند، اما اگر با نگاه عمیق و بصیرت ملاحظه کنیم جهان در حال تغییر و دگرگونی است.

بیشتر بخوانید   آیت الله عبادی :سلامت و رشد و نشاط جامعه در گروی تقوا است

خطیب جمعه موقت بیرجند بیان کرد: در نظم جدید جهانی قطعاً امریکایی که مدعی کدخدایی در جهان را داشت به انزوا کشیده خواهد شد.

نوفرستی به پیشرفت‌های علمی، اقتصادی و سیاسی در منطقه آسیا و تقویت جبهه مقاومت در نظم جدید جهانی اشاره کرد و گفت: امروز در عراق، یمن، سوریه و به‌زودی در سطح جهان پیروان حق انسجام پیدا می‌کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن و به میدان آوردن جریان‌های نفاق، تجزیه‌طلب‌ها و همه معاندین علیه ایران اسلامی، ادامه داد: پررنگ کردن مسئله قومیت‌ها و مذاهب کار دشمن است، چون خیال می‌کردند می‌توانند از این طریق به اهداف شوم خود برسند.

وی با تأکید بر اینکه ما وارث مکتب علوی و امام حسینیم که با واقعه کربلا ماندگار شد، تصریح کرد: در این مسیر نورانی با همه وجودمان ایستادگی و مقاومت می‌کنیم و شهادت جامعه را جهت می دهد و هرگز در این مسیر عقب‌نشینی نداریم.

نوفرستی در ادامه روی کار آمدن دولت جدید عراق، توافق گازی لبنان با اسرائیل و پرتاب ماهواره بر قائم ۱۰۰ را پیروزی در جبهه مقامت دانست و افزود: کشورهای اروپایی به شدت مضطرب هستند و این از دستاوردهای ایران قوی است که دیگر تهدید و تحریم دشمنان اثری ندارد.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها