۱۲۵۰۰ نفر از خراسان جنوبی در نوبت تشرف حج تمتع قرار دارند

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان جنوبی اعلام کرد: در استان ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در نوبت تشرف حج تمتع قرار دارند.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین دستگردی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در نوبت تشرف قرار دارند و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته امسال ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه هنوز آمار قطعی برای اعزام مشخص نشده است، تعداد کاروان های حج تمتع را حدود ۱۷ کاروان اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲ کاروان را اهل سنت و مابقی را شیعیان به خود اختصاص می دهند.

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان جنوبی درباره افزایش هزینه سفرحج تمتع گفت: قیمت دقیقی مشخص نشده و بر اساس تعیین بانک مرکزی و نرخ ارز، هزینه های ارزی، تدارکات، اسکان و … رقم پیش بینی شده بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

دستگردی درباره افزایش خرید و فروش فیش های حج تمتع، یادآور شد: خرید و فروش فیش تمتع از گذشته های دور مرسوم بوده که از طریق سامانه و یا دفاتر زیارتی انجام می شود و امسال گزارشی مبنی بر افزایشی تعداد خرید و فروش فیش تمتع در استان گزارش نشده است و ملاک برای خرید و فروش توافق طرفین است.

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان جنوبی نرخ ارز ارائه شده از سوی بانک مرکزی برای زائران حج تمتع را ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

دستگردی در زمینه سفر به سوریه هم گفت: با وجود محدودیت هوایی، اعزام به سوریه از مشهد و تهران انجام می شود و در صورت به حد نصاب رسیدن زائران می توان پرواز هوایی از بیرجند به سوریه را راه اندازی کرد.

بیشتر بخوانید    دومین شماره از ویژه نامه پیک نمایشگاه صنعت ساختمان منتشر شد

وی با اشاره به پیگیری های به عمل آمده برای راه اندازی پرواز هوایی به عتبات عالیات در استان ابراز امیدواری کرد: با توجه به حمایت استانداری و مذاکرات انجام شده با شرکت هواپیمایی این مهم در استان به نتیجه برسد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها