صدور ۱۵۶۵ پایگاه مجوز دار جمع آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی/زکات فطریه تنهابه صندوق‌های دارای مجوز پرداخت شود

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: امسال برای یک هزار و ۵۶۵ پایگاه جمع آوری زکات فطریه در استان مجوز صادر شده و مردم زکات فطریه خود را تنها به صندوق‌های دارای مجوز بریزند تا در محل مناسب هزینه شود.

به گزارش “پیام خاوران” حجت الاسلام فلسفی راد با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال برای یک هزار و ۵۶۵ پایگاه جمع آوری زکات فطریه در استان مجوز صادر شده است و مردم زکات فطریه خود را تنها به صندوق‌های دارای مجوز بریزند.

وی افزود: تمام صندوق‌هایی که مجوز اخذ زکات فطریه را دارند باید نشان و شماره سریال مخصوص بر روی آن‌ها نصب شده باشد و در معرض دید مردم باشد.

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: مردم از انداختن زکات فطریه در صندوق‌هایی که فاقد نشان و سریال مخصوص هستند پرهیز کنند و موارد مشاهده شده را حتما به پلیس اطلاع دهند.

فلسفی راد بیان کرد: تمام موسسات خیریه و همه افرادی که مجوز جمع آوری زکات دارند باید هماهنگی کامل با دبیرخانه شورای زکات استان داشته باشند و طبق قانون میزان درآمد‌ها و هزینه کرد زکات را ظرف مدت ۷۲ ساعت گزارش دهند.

وی عنوان کرد: وجوهات جمع آوری شده زکات فطریه باید در همان روز عید فطر به دست نیازمندان برسد و استفاده از زکات فطریه برای امور عمرانی ممنوع است و تنها باید به طعام تبدیل شود.

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: از آنجایی که برای تعیین مبلغ زکات فطریه باید قیمت گندم در چند شهرستان رصد شود و میانگین قیمت گندم به عنوان زکات فطریه اعلام شود هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   رئیس شورای ملی زعفران ایران: احیای جایگاه ایران در بازار جهانی زعفران، در گرو اقداماتی عاجل در زمینه برندینگ و بازاریابی است

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها