برای نخستین بار صورت گرفت: برگزاری دوره آموزشی قوانین صنعت برق برای قضات و دادستان‌های خراسان جنوبی

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تشکر از شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار امیدواری کرد: آرای صادره از محاکم این استان بتواند سرآمد کل کشور باشد به نحوی که ضمن توجه به حقوق افراد بتواند حقوق بیت المال را نیز حفظ و حراست کند.

به گزارش “پیام خاوران “، حجت الاسلام موحدی راد گفت: فراوانی قوانین در حوزه های مختلف باعث شده تا قضات در صدور آرای خود دچار تشتت شوند بنابراین برگزاری این دوره که برای اولین بار در بین شرکت های توزیع نیروی برق و در دادگستری این استان صورت گرفته بتواند نقطه عطفی در حمایت از حقوق مکتسبه صنعت برق  باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی نیز ضمن تشکر از تعامل دو سویه دادگستری  کل  استان، گزارشی از فعالیت ها و شاخص های این شرکت در مقایسه با میانگین کشوری ارایه  کرد.

مهدی دادگر اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص منطقه نحو خدمت رسانی به مشترکین به گونه ایی صورت گرفته که نرخ تلفات و خاموشی  این شرکت  به نحو مطلوبی  پایین تر از میانگین کشوری می باشد که این امر نشان از فعالیت صادقانه پرسنل شرکت برق دارد .

وی بیان کرد: با هدف دستیابی به برداشت واحد از قوانین و رفع ابهام از موضوعات حقوقی شبکه برق این دوره برنامه ریزی شده است .

مدیر حقوقی شرکت توزیع نیروی برق استان  خراسان جنوبی اظهار داشت:شرکت های توزیع نیروی برق یکی از مهمترین سازمان ها در در مجموعه دستگاه های خدماتی هستند که مسئولیت حساس تامین انرژی برق مورد نیاز مردم و بخش های مختلف جامعه را بر عهده دارند به دلیل اهمیت خدماتی که شرکت های برق ارایه می دهند و کثرت ارتباطی که آنان با آحاد جامعه دارند باعث شده تا قانون گذار قوانینی را تدوین نماید که هم مدافع حقوق این شرکت ها باشد و هم حقوق مشترکین را تضمین نماید

بیشتر بخوانید   ۵۰ هزار پرونده وارد محاکم قضایی خراسان جنوبی شد

راضیه طیبی نژاد افزود: با توجه به فراوانی قوانین مرتبط با صنعت برق و ضرورت آگاهی نسبت به این قوانین، شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با هماهنگی و همکاری  رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی دوره آموزشی تحت عنوان ” آشنایی با قوانین و مقررات و چالش های حقوقی مرتبط با صنعت برق”  را در ۲۲ تیرماه امسال برای تمام قضات و دادستان های استان برگزار کرد.

مدیر حقوقی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد : برگزاری این دوره که برای اولین بار برای تمام قضات و دادستان های استان صورت گرفته بتواند ثمرات خوبی برای شرکت برق به دنبال داشته باشد.

وی گفت: آگاهی قضات از قوانین خاص مرتبط با صنعت برق می تواند ضمن کوتاه کردن روند پروسه دادرسی به صدور آرای خوب کمک کند و این امر می تواند  نقطه شروعی برای کل کشور باشد تا ضمن وحدت رویه در خصوص احکام صادره شاهد کم شدن دغدغه کارکنان حقوقی شرکت های برق در مواجهه با پرونده های قضایی باشیم.

طیبی نژاد افزود: مهمترین چالش کارکنان حقوقی صنعت برق ، لزوم  شناخت بهتر قضات از نحوه فعالیت شرکت های توزیع برق می باشد و برگزاری این دوره ها برای قضات و دادستان ها می تواند ضمن بالا بردن اطلاعات آنها از قوانین خاص، به درک بهتر آنان در بررسی پرونده های صنعت برق کمک نماید.

مدیر حقوقی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی  بیان کرد: از انجا که تمام مسایل مبتلا به شرکت های توزیع برق در این دوره مورد تدریس قرار گرفت می‌توان به نتایج درخشان آن در کوتاه شدن پروسه دادرسی و صدور آرا  امیدوار بود.

بیشتر بخوانید   بهره برداری از 127 پروژه صنعت برق خراسان جنوبی همزمان با هفته دولت

در این دوره آموزشی دکتر اسدی به عنوان مدرس جلسه ضمن بیان تفصیلی قوانین مرتبط با صنعت برق به سئوالات قضات و دادستان ها  در این زمینه پاسخ گفتند.

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها