سایت مدیریت پسماند شهرداری بیرجند؛ تنها سایت استاندارد شرق کشور  

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: سایت مدیریت پسماند شهرداری بیرجند به عنوان‌ تنها سایت استاندارد در شرق کشور در حاشیه جاده شوشود، فعال است.

به گزارش “پیام خاوران” موسی میرزائی در بازدید از سایت پسماند شهرداری بیرجند اظهار داشت: کارخانه پردازش و تفکیک زباله با ظرفیت روزانه ۱۵۰ تن و با هزینه نزدیک به ۸ میلیارد تومان در محل سایت مدیریت پسماند شهرداری بیرجند احداث گردیده و به عنوان مجموعه تفکیک زباله در مقصد، فعال است.

ایجاد ترانشه جداگانه برای زباله های عفونی بی خطر سازی شده

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند با بیان اینکه در سایت مدیریت پسماند شهرداری بیرجند، بحث زباله سوزی را نداریم و صرفا دفن زباله، انجام می شود، افزود: در این مجموعه، زباله گرد هم نداریم و ۱۰ نفر پرسنل در مجوعه مذکور مشغول به کار هستند که البته نیروی جدیدی برای این مجموعه به شهرداری، تزریق نشده و از همکاران حوزه معاونت خدمات شهری استفاده می شود و سیستم مانیتورینگ و نگهبانی به صورت ۲۴ ساعته، فعال می باشد.

به گفته وی، زباله ها ابتدا در سالن ورودی، دپو می گردد و سپس کار جداسازی اجسام حجیم توسط نیروی انسانی انجام می شود و در ادامه به کمک ۲ آهن ربای قوی که بیش از ۹۹ درصد قابلیت جداسازی دارد، زباله های آلی و بازیافتی تفکیک و برای فرآوری، ارسال می شود.

میرزائی با اشاره به اینکه در این مجموعه، صرفا اقدامات زیست محیطی و پوشش روزانه زباله ها، انجام می شود، اظهار کرد: از اقدامات مهمی که در سایت مدیریت پسماند شهرداری بیرجند انجام می شود، ایجاد ترانشه جداگانه برای زباله های عفونی بی خطر سازی شده است که به توصیه اداره کل حفاظت محیط زیست، در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید   مرزهای خراسان جنوبی کاملاً امن است

مدیریت روزانه ۳۰۰ تن زباله و نخاله

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند در زمینه پخش شدن زباله های پلاستیکی در محوطه سایت مدیریت پسماند هم گفت: این موضوع در تمامی سایت ها وجود دارد و امری طبیعی است به خصوص اینکه بیرجند تحت تاثیر وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان قرار دارد با این حال هر ماه یک بار با بکارگیری نیروهای معاونت خدمات شهری نسبت به جمع آوری زباله های پلاستیکی از محوطه سایت، اقدام می شود.

وی تصریح کرد: در سایت مدیریت پسماند شهرداری بیرجند، علاوه بر پوشش روزانه زباله به میزان حدود ۱۵۰ تن، ۱۵۰ تن نخاله ساختمانی جمع آوری شده از شهر نیز مدیریت می شود.

میرزائی با بیان اینکه در این مجموعه، هنوز به مرحله تولید کمپوست نرسیده ایم، گفت: در این راستا مشاور، نظر خود را ارائه داده و همکاران ما هم اظهار نظر کرده اند که مجددا به مشاور ارجاع داده شده و منتظر اظهار نظر نهایی مشاور هستیم.معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه کارخانه پردازش و تفکیک زباله در مبدا نیز آماده است، افزود: در حال حاضر در مرحله انعقاد قرارداد با بخش خصوصی هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند افزود: همانطور که اشاره شد سایت مدیریت پسماند شهرداری بیرجند، تنها سایت استاندارد شرق کشور است و این مدیریت به لحاظ عملکرد موثری که داشته، در اردیبهشت ماه سال جاری از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به عنوان رئیس کارگروه مدیریت پسماند استان و در آذر ماه سال گذشته از مدیر کل محترم حفاظت محیط زیست استان، تقدیر نامه دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید   دانش آموزان خراسان جنوبی که واکسن نزده‌اند باید آزمایش کرونا بدهند

نگهداری ۶۰۰ تا ۶۳۰ قلاده سگ بلاصاحب در پناهگاه شهرداری

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری بیرجند نیز درباره پناهگاه سگهای بلاصاحب که در مجاورت سایت مدیریت پسماند شهرداری واقع است، گفت: برای نگهداری سگهای بلاصاحب، محوطه ای ۹ هزار متر مربعی را اضافه و آماده سازی کرده ایم و در حال حاضر ۶۰۰ تا ۶۳۰ قلاده سگ بلاصاحب در محل نگهداری می شوند.

محمود ظهوری با اشاره به اینکه ساختمان اداری این مجموعه را نیز در دست احداث داریم، افزود: ۱۰۰ درصد سگها توسط دامپزشکی، واکسینه شده اند و نسبت به قلاده گذاری آنها هم اقدام می شود و پلاک های مورد نیاز را نیز برای انجام پلاک گذاری سگها، خریداری کرده ایم.

انجام ضدعفونی، تعویض و پاکسازی خاک، پلاک گذاری سگها در پناهگاه شهرداری

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت و دامپزشکی شهرستان بیرجند از اقدامات صورت گرفته در پناهگاه سگهای بلاصاحب شهرداری تجلیل کرده اند، اضافه کرد: هفته گذشته کار سم پاشی و ضد عفونی پناهگاه بطور کامل توسط دامپزشکی انجام شد و اگر کار تخلیه قرنطینه و پلاک گذاری سگها به سر انجام برسد، وضعیت پناهگاه به طور کامل به حد استاندارد خواهد رسید.

ظهوری به انجام کار تعویض و پاکسازی خاک پناهگاه نیز اشاره کرد و گفت: تعویض و ترمیم حصارها، جداسازی آشپزخانه و… از دیگر اقدامات صورت گرفته در پناهگاه سگهای بلاصاحب شهرداری بیرجند می باشد.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون نسبت به عقیم سازی ۴۱ قلاده از سگها اقدام شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها