ثبت ۹۹۶ درخواست گذرنامه زیارتی اربعین در خراسان جنوبی

رئیس اداره مهاجرت و گذزنامه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: ۹۶۶ درخواست صدور گذرنامه زیارتی برای زائران اربعین تاکنون در خراسان جنوبی ثبت شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، سرهنگ زنگویی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بعد مسافت خراسان جنوبی با گذرگاه‌های مرزی در غرب کشور هم استانی‌ها در صورتی که قصد دارند در مراسم پیاده روی اربعین حضور داشته باشند، حداکثر ۱۰ روز قبل از اربعین باید نسبت به دریافت گذرنامه خود اقدام کنند.

رئیس اداره مهاجرت و گذزنامه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هزینه صدور گذرنامه زیارتی ۵۰ هزار تومان است افزود: متقاضیان اخذ گذرنامه زیارتی با همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی هوشمند به همراه یک قطعه عکس ۴*۶ رنگی، برقی، تمام رخ، زمینه سفید، بدون روتوش که از تاریخ اخذ آن بیش از ۶ ماه نگذشته باشد به مراکز صدور گذرنامه مراجعه کنند.

زنگویی بیان کرد: بانوان شوهر دار و افراد زیر ۱۸ سال بایستی رضایت محضری، ولی یا قیم را برای تحصیل گذرنامه ارائه کنند.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: مردهای زیر ۵۰ سال نیز می‌بایست کارت پایان خدمت، معافیت دائم یا موافقت وظیفه عمومی را برای تحصیل گذرنامه ارائه کنند.

وی اظهار کرد: مدت اعتبار گذرنامه زیارتی ۵ سال بوده و فعلا برای سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر اعتبار دارد.

زنگویی با اشاره به اینکه افرادی که درخواست گذرنامه زیارتی دارند می‌توانند از طریق سامانه پلیس من درخواست خود را ثبت کنند ادامه داد:  افرادی که دسترسی به سامانه پلیس من ندارند می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس مهاجرت و گذرنامه استان یا پلیس گذرنامه شهرستان‌های قاین، طبس، فردوس، نهبندان، سربیشه و بشرویه درخواست گذرنامه زیارتی بدهند.

بیشتر بخوانید   مراسم اربعین حسنی در ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می شود

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: افرادی که متقاضی تحصیل گذرنامه عادی هستند برابر روال سابق می‌توانند از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس +۱۰ سابق اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مدت اعتبار گذرنامه زیارتی ۵ سال بوده و فعلا برای سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر اعتبار دارد افزود: متقاضیان سفر اربعین، اخذ گذرنامه خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند و در اسرع وقت در این خصوص اقدام کنند.

زنگویی عنوان کرد: هم استانی‌ها بدون گذرنامه به مرز‌ها مراجعه نکنند زیرا بدون داشتن گذرنامه اجازه خروج از کشور داده نخواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها