استقرار ۳۱ موکب خراسان جنوبی در کاظمین

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خراسان جنوبی گفت:۳۱ موکب مجوز خراسان جنوبی برای استقرار در سایت کاظمین برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی مجوز دریافت کرده اند.

به گزارش “پیام خاوران“، موسی جوینده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین موکب که موکب اسکان است و امکانات اولیه زیستی در آن فراهم می‌شود، ۲۷ مرداد راهی کاظمین می‌شود و آخرین موکب ۲ شهریور در کاظمین مستقر می‌شود.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خراسان جنوبی افزود: موکب‌های استان در کاظمین در صحن امامین جوادین مستقر و امسال ۲۵ هزار سایبان در این محل برای راحتی زائرین نصب می‌شود.

وی گفت: همچنین امسال ۲۰۰ دستگاه پنکه مه پاش برای خنک نگه داشتن محل استقرار درنظر گرفته شده است.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خراسان جنوبی درخصوص تامین آب موکب‌ها افزود: در بحث تامین آب شیرین و بهداشتی هیج مشکلی نداریم و از آب بهداشتی خود حرم استفاده می‌کنیم و برای خنک نگهداشتن آب نیز از دستگاه‌های یخسازی که از سمت شهرداری، آب منطقه‌ای و سازمان‌های دیگری تهیه شده است استفاده می‌کنیم.

وی به زائران توصیه کرد سفر خود را مدیریت کرده، به صورت گروهی سفر کنند، تا حد امکان در شب پیاده روی کنند و از کلاه نقاب دار، ضد آفتاب، کفش و لباس مناسب استفاده کنند، پول نقد ایرانی و دینار به همراه داشته باشند و اکر فردی بیمار است داروی خاص خود را به همراه نسخه‌ی خود به زبان انگلیسی همراه خود را داشته باشند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی نیز گفت: امسال از سمت بانک مرکزی امکانی ایجاد شده است تا زائرین اربعین از طریق بانک‌های مشخص شده دینار محلی دریافت کنند و در همین جهت زائرین می‌توانند با مراجعه به درگاه‌های بانک‌های ملی، سپه، صادرات، تجارت و پست بانک درخواست خود را ثبت کرده و کد رهگیری مربوطه را به بانک تحویل دهند.

بیشتر بخوانید   گزارش محله | سراب بیرجند در سراب غربت

زرنگ  افزود: شروع ثبت نام از ۲۸ مرداد است و زائرین می‌توانند بعد از دریافت و تحویل کد رهگیری به بانک هدف، تا سقف ۲۰۰ هزار دینار برای افراد بالای ۵ سال دینار دریافت کنند.

وی گفت: بانک‌های مربوطه تا ساعت ۱۵ خدمات ارزی مربوط به دینار را ارائه می‌کنند.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی هم گفت: زائرین اربعین که گذرنامه آنان از ۱ فروردین سال ۹۵ به بعد و اعتبار آن تمام شده است می‌توانند از شنبه به دفاتر اداره گذرنامه مراجعه و با نصب برچسب گذرنامه خود را شش ماه تمدید کنند.

زنگویی افزود: همچنین افرادی که گذرنامه ندارند می‌توانند برای دریافت گذرنامه موقت به اداره گذرنامه بیرجند یا شهرستان خود مراجعه کنند که از ۶ صبح تا ۷ شب باز هستند.

وی گفت: افرادی که قصد دریافت گذرنامه اصلی دارند باید به پلیس+۱۰ مراجعه کنند.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها