کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی در خراسان جنوبی

رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: روند دمای هوا تا اواسط هفته جاری در این استان کاهشی است و خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.

به گزارش « پیام خاوران » جواد نخعی افزود: کاهش دما محسوس است و کمینه دمای کمتر از پنج درجه در شهرستان سربیشه و ارتفاعات شهرستان‌های درمیان، قاینات و بیرجند پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: سرعت در برداشت محصولاتی از جمله ذرت علوفه‌ای و محصولات حساس به کمینه دمای پنج درجه سلسیوس و تنظیم دما، تهیه سوخت مورد نیاز، بازدید و آماده کردن سامانه‌های گرمایشی برای سالن‌های پرورشی از جمله مرغداری‌ها، دامداری‌ها و گلخانه‌ها توصیه می‌شود.

رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: همچنین با توجه به اختلاف فشار موجود در سطح زمین برای امروز و فردا در مرز شرقی به ویژه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه وزش باد شدید با احتمال طوفان گرد و خاک در برخی ساعات، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا قابل پیش بینی است.

وی اضافه کرد: برای هفته اول مهر بارندگی پیش بینی نمی‌شود اما براساس آخرین نقشه‌های پیش‌ بینی فصلی، بارندگی‌های استان در فصل پاییز نرمال خواهد بود و در برخی مناطق فراتر از نرمال پیش‌ بینی می‌شود.

نخعی گفت: در شبانه روز گذشته سربیشه با کمینه دمای سه درجه بالای صفر، خنک‌ترین و دهسلم با بیشینه دمای ۴۰ درجه گرم‌ترین منطقه استان بوده است.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   پیکر شهید «علیرضا موذن» در بیرجند تشییع شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها