برپایی سیاه‌ چادر عشایری خراسان جنوبی در نمایشگاه‌ توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی از برپایی سیاه‌ چادر عشایر استان در پنجمین نمایشگاه‌ توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” محمد ابراهیم ابراهیمی امروز، اظهار داشت: پنجمین نمایشگاه‌ توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور که در مصلی تهران در حال برگزاری است از تاریخ ۱۲ تا ۱۸ مهر دایر است و می‌تواند فرصت مناسبی برای عشایر و فعالان این حوزه باشد تا با کشف بازارهای قوی و آشنایی با افراد متخصص جدید و خلاق، موجب شوند تولیدات عشایر سریع‌تر و با سودی بیشتر برای خود آنها، عرضه و بفروش برسد.

وی افزود: شرکت فعال در چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند موجب تحکیمچ حلقه اتصال بین عشایر تولید کننده و بازارهای فروش شده و با حذف واسطه‌ها، رونق بیشتری برای کسب و کار عشایری ایجاد شود.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی تاکید کرد: این نمایشگاه یک رویداد بزرگ ملی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی عشایر است تا آنها بتوانند از نزدیک به مردم و مسئولین قابلیت‌ها، تولیدات و آداب و سنن خود را نشان دهند.

ابراهیمی گفت: شرکت تعاونی عشایری شهید سعیدی شهرستان قاین به نمایندگی از عشایر استان با برپای سیاه چادر، ارائه تولیدات و نمایش آداب و سنن از جمله لباس محلی و اجرای موسیقی سنتی در این نمایشگاه شرکت دارند.

انتهای پیام /۱۰۸

منبع :تسنیم

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   طرح نظارتی ویژه نوروز و رمضان در حال اجر است

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها