برنامه‌های هفته فرهنگی شهرستان خوسف اعلام شد

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه برای اولین بار هفته فرهنگی این شهرستان در هفته پایانی آبان برگزار می‌شود گفت: در این هفته برنامه‌های مختلفی از جمله همایش منطقه‌ای ابن حسام، اولین جشنواره ملّه و … در دستور کار قرار دارد.

به گزارش “پیام خاوران” سیدعلی حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته فرهنگی شهرستان خوسف از  ۲۲ تا ‌۲۸ آبان ماه تعیین شده است، اظهار داشت: دلیل این نامگذاری ۲۸ آبان ماه، روز وفات ابن حسام خوسفی است که در شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی به عنوان روز خوسف نامگذاری شده است.

به گفته وی، هدف از برگزاری این هفته معرفی فرهنگ و شخصیت‌های فرهنگی شهرستان در سطح ملی و استانی است تا مقدمه‌ای برای تبیین توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان باشد.

فرماندار خوسف با بیان اینکه هفته فرهنگی این شهرستان امسال برای نخستین بار اجرا خواهد شد، از اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های شاخص در این هفته در شهر خوسف خبر داد.

به گفته وی، شهرستان خوسف بیشتر از اینکه محروم باشد ظرفیت‌های خاص دیده نشده دارد و از نظر استراتژیک بودن بعد از بیرجند، یکی از مهمترین شهرستان‌های استراتژیک خراسان جنوبی به دلیل نزدیکی به مرکز استان، دسترسی راحت‌تر به فرودگاه و قرار گرفتن در شاهراه اصلی شرق کشور است.

حسینی با بیان اینکه خوسف مهمترین هدف گردشگری و حوزه میراث فرهنگی استان است هر چند که دیده نشده، افزود: بیشترین بافت تاریخی شهری و روستایی ثبت شده استان را داریم از جمله روستای خور که روستای ملی هدف گردشگری محسوب می‌شود.

فرماندار خوسف گفت: این شهرستان در حوزه آثار ملی ثبت شده رتبه دوم خراسان جنوبی را دارد گفت: این شهرستان هدف گردشگری چهار فصل است و محله‌های عشایری بکر، کویر دق اکبر آباد، جنگل خاص نخاب و تنها رودخانه دائمی استان در دل کویر شهرستان خوسف قرار دارد.

بیشتر بخوانید   طرح هوشمند سازی پارک خودرو در حاشیه برخی معابر بیرجند اجرا می شود

وی با اشاره به اینکه از نظر مفاخر، ابن حسام خوسف به سبب خلق خاوران‌نامه به عنوان شاهکاری در ادبیات حماسی شیعی، لقب فردوسی ثانی به خود اختصاص داده است، ادامه داد: مرحوم غلامحسین شکوهی، پدر علم تعلیم و تربیت ایران نیز در خوسف متولد شده که جزو مفاخر در ایران است.

حسینی بیان کرد: هدف‌های گردشگری مذهبی فراوانی از جمله امامزاده ابوالقاسم نصرآباد و بقعه متبرکه شاه سلیمان علی در خوسف وجود دارد.

به گفته وی، این شهرستان دیار گل نرگس است که عطر گل آن در کشور شهره است و جشنواره آن آذرماه برگزار خواهد شد.

فرماندار خوسف با بیان اینکه خوسف یکی از قطب‌های صنعتی و معدنی استان است، افزود: ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنعتی خوسف وجود دارد و سرمایه گذاران بزرگ می توانند در این شهرستان سرمایه گذاری کنند و ظرفیت های طلا و مس که در خوسف شناسایی شده در سطح جهان کم نظیر است.

فرماندار خوسف ادامه داد: بحث تامین زیرساخت های لازم شهرک شهید رحمانی خوسف از ابتدای دولت سیزدهم به خصوص طی چند ماه اخیر در حال اجرا است و پروژه زیرسازی و آسفالت آن با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد و عملیات اجرایی پست ۱۳۲ کیلوواتی این شهرک آغاز شده و ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به هفته فرهنگی خوسف گفت: روز وفات ابن حسام خوسف به نام روز شهرستان خوسف نامگذاری شده است و برای اولین بار امسال مراسمی با محوریت هفته فرهنگی خوسف که منتهی به ۲۸ آبان می شود با استفاده از همه ظرفیت های شهرستان برگزار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید   33 دستور کار برای تعیین تکلیف ورفع مشکلات مردم شهرستان نهبندان

حسینی با تاکید بر اینکه ظرفیت ها بکر و ویژه ای در خوسف وجود دارد که به دنبال معرفی آنها هستیم، ادامه داد: برگزاری همایش منطقه ای ابن حسام و همایش از توس تا خوسف را نیز در دستور کار داریم.

فرماندار خوسف عنوان کرد: به دنبال مردمی کردن جشنواره ها هستیم چرا که جذابیت آن به حضور مردم وابسته است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای عبادی گفت: یادواره شهدای خاندان آیت الله عبادی در این هفته برگزار می‌شود.

حسینی همچنین به برگزاری اولین جشنواره ملّه در خوسف طی هفته فرهنگی برگزار اشاره کرد و گفت: پیگیر هستیم تا خوسف به عنوان شهر جهانی ملّه معرفی شود.

فرماندار خوسف با بیان اینکه تور گردشگری برای اهالی رسانه و علاقمندان طی هفته فرهنگی خوسف برگزار می‌شود، گفت: اجرای بازی‌های بومی و محلی، مراسم بزرگداشت دکتر شکوهی و استاد ناقوس و استاد راشد محصل و برپایی نمایشگاه را طی هفته فرهنگی در دستور کار داریم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها