استقرار بیش از ۳ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی خراسان جنوبی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت:جمعیت سکونتگاه‌های غیررسمی دراستان ۳۶ هزار و ۴۴۳ نفر است که در هشت ماهه امسال ۱۴ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان از محل اعتبارات عوارض ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده در این سکونتگاه‌ها توزیع شده است.

به گزارش “پیام خاوران” حمید جهانشاهی در هشتمین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: اولین دستور کار این جلسه اعتباراتی است که از صندوق توسعه بخش کشاورزی استان به استناد ماده (۳۱)قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور، حمایت می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: براساس این قانون شورای برنامه ریزی استان مجاز است پس از ابلاغ اعتبارات استان حداکثر تا پنج درصد از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان را با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه استان و تصویب شورای برنامه‌ریزی در قالب کمکهای فنی و اعتباری برای افزایش سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی همان استان یا شهرستان اختصاص دهد.

وی ادامه داد: در همین راستا سال گذشته اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مصوبه شورا داشت که ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت.

جهانشاهی افزود: در جلسه امروز شورا نیز اختصاص حداقل ۱۰ میلیارد تومان و حداکثر ۲۰ میلیارد تومان برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان  در سال جاری مصوب شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی به دستور کار دوم جلسه مبنی بر  بررسی و تصویب اعتبارات موضوع بند (ب) تبصره(۱۱) قانون بودجه سال جاری برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی واقع در محدوده و خارج از محدوده شهرها و تامین زیرساخت‌های لازم در این مناطق اشاره کرد و ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی بند مذکور مورخ ۲۵ مهر ۱۴۰۲ به استان ابلاغ شده و تاکنون ۱۴ میلیارد تومان در این زمینه عملکرد داشته‌ایم و نکته قابل توجه این است که این اعتبار باید توسط شهرداری‌ها در راستای عمران شهری اعم از مسجد، مدرسه، پاسگاه و کلانتری، روشنایی معابر، ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی، زیرساخت‌های بهداشتی، زیرساخت تأمین آب و برق و سایر تأسیسات شهری هزینه شود.

بیشتر بخوانید   ارسال 1247 اثر به دبیرخانه سومین جشنواره ملی عکس و فیلم مستند «کویر و زندگی» در خراسان جنوبی

وی بیان کرد: جمعیت سکونتگاهای غیررسمی خارج از محدوده شهر سه هزار و ۳۱۹ نفر و جمعیت اعلام شده از سوی ستاد بازآفرینی برای شهر بیرجند ۲۹ هزار و ۶۴ نفر و برای قاین سه هزار و ۴۰۰ نفر است که در مجموع جمعیت سکونتگاه‌های غیررسمی در خراسان جنوبی ۳۶ هزار و ۴۴۳ نفر می‌باشد و ۱۱.۵۳ درصد برای این موضوع احصاء شده و اداره کل امور مالیاتی ارائه شده است که به این نسبت تخصیص مدنظر را ارائه کردند.

جهانشاهی گفت: در هشت ماهه امسال ۱۴ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان از محل اعتبارات عوارض ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده برای ساماندهی سکونتگاه غیررسمی توزیع شده که شهرداری‌ها باید در زیرساخت‌های شهری هزینه کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها