شناسایی ۲ هزار و ۵۲ نفر فاقد شناسنامه در خراسان جنوبی

 مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در اجرای طرح شناسایی افراد فاقد شناسنامه که تمامی دستگاه‌های متولی پای کار آمدند، ۲ هزار و ۵۲ نفر در استان شناسایی شدند.

به گزارش “پیام خاوران“، مرتضی امیر آبادی زاده اظهار داشت: وزیر کشور در آذر ۱۴۰۱ دستور ویژه داد که باید افراد فاقد شناسنامه توسط ثبت احوال، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها شناسایی شوند که در خراسان جنوبی این طرح در پایان آذر سال گذشته آغاز شد و مرداد امسال به پایان رسید.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در اجرای طرح شناسایی افراد فاقد شناسنامه که تمامی دستگاه‌های متولی پای کار آمدند، ۲ هزار و ۵۲ نفر در استان شناسایی شدند.

وی افزود: پس از غربالگری مشخص شد که این افراد اتباع خارجی و تعداد انگشت شماری ایرانی هستند.

امیرآبادی زاده همچنین از صدور ۶۰۰ هزار کارت هوشمند ملی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همه تلاش سازمان ثبت احوال کشور این است که فاصله ثبت‌نام و صدور کارت هوشمند ملی را به حداقل برساند.

 مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار داشت: نرخ باروری استان توسط مرکز آمار ارائه می‌شود و همکاران ما در این زمینه ورود نکردند تا اختلاف داده‌‎های آماری باعث تضییع حقوق افراد نشود.

وی با اشاره به پاسخگویی سه هزار و ۵۰۰ استعلام نسبی و سه هزار و ۷۷۵ استعلام هویتی به دستگاه‌های قضایی افزود: ۱۲ دفتر پیشخوان در استان فعال داشتیم که در حال حاضر با هدف سهولت خدمت به مردم در ارائه خدمات به ۲۱ دفتر پیشخوان افزایش یافته است.

امیرآبادی‌زاده از کسب رتبه اول اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی در ارزیابی هفته دولت سال ۱۴۰۲ در بین ۳۱ استان کشور خبر داد و گفت: همچنین این اداره‌ کل در جشنواره شهید رجایی امسال رتبه برتر را کسب کرد.

بیشتر بخوانید   پیگیری مصوبات در سفر استاندار خراسان جنوبی به زیرکوه/تاکید در اجرای پروژه‌های عمرانی زیرکوه

 مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه ادارات ثبت احوال بشرویه و سرایان در مکان‌های استیجاری فعالیت دارند اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی ساختمان‌های این ادارات به دلیل تخصیص پایین اعتبارات حدود ۴۰ درصد بوده و درخواست ما تخصیص اعتبار است تا در هفته دولت سال آینده این پروژه‌ها تکمیل و بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها